15 αριστουργήματα του Alfred Hitchcock που δεν πρέπει να χάσετε

0
165
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 1    Average: 5/5]

Ο Alfred Hitchcock αναμφίβολα είναι ένας από τους μετρ του τρόμου, από τους μεγαλύτερους ανθρώπους στην ιστορία του σινεμά και όχι μόνο καθότι οι ταινίες του έχουν αφήσει εποχή και έχουν καθιερώσει πολλά από αυτά που ξέρουμε μέχρι σήμερα.

 

Όλες του οι ταινίες είναι υπέροχες και είναι δύσκολο για κάποιον να ξεχωρίσει κάποιες από αυτές, ωστόσο μπήκαμε στην διαδικασία να επιλέξουμε 15 αριστουργήματα, τα οποία δεν πρέπει να χάσει κανείς. Ήταν πολύ δύσκολη επιλογή, ωστόσο οι συγκεκριμένες ταινίες είναι οι κορυφαίες του (με πολύ μικρή διαφορά από τις υπόλοιπες) και σίγουρα αποτελούν ανεπανάληπτη εμπειρία.

– The Thirty Nine Steps (1935)

Ένας αθώος νέος, «επισκέπτης» στο Λονδίνο, ύστερα από τη μυστηριώδη δολοφονία μιας κατασκόπου στο διαμέρισμά του, θεωρείται ένοχος και αναγκάζεται να διαφύγει στη Σκωτία όπου γίνεται στόχος ενός κυνηγητού τόσο από την αστυνομία όσο και από τη συμμορία των κατασκόπων.

– The Lady Vanishes (1938)

Μια νεαρή κοσμική αγγλίδα συνταξιδεύει με μια ηλικιωμένη γκουβερνάντα σε τρένο που διασχίζει την Ανατολική Ευρώπη του ’30. Στη διάρκεια του ταξιδιού η κυρία εξαφανίζεται και, προς μεγάλη έκπληξη της ηρωίδας, όλοι οι συνταξιδιώτες αρνούνται την ύπαρξή της.

– Rebecca (1940)

Μια κάπως αφελής γυναίκα γνωρίζει έναν πλούσιο άντρα και τον παντρεύεται. Γρήγορα θα μετακομίσει στην θεόρατη έπαυλη του και θα βρεθεί αντιμέτωπη με το φάντασμα της πρώην συζύγου του άντρα της, που αυτοκτόνησε.

– Shadow of a Doubt (1943)

Οι Νιούτον ζουν μια ήσυχη ζωή στην Βόρεια Καλιφόρνια. Η μεγάλη τους κόρη αναζητά την περιπέτεια και καλεί στο σπίτι τον θείο Τσάρλι. Όταν, όμως, αυτός φτάνει για να φιλοξενηθεί, παρακολουθείται από δύο ντέντεκτιβ που πιστεύουν ότι είναι δολοφόνος χήρων γυναικών.

– Notorious (1946)

Ο πατέρας της Alicia Huberman (Ingrid Bergman) ήταν ένας γερμανός κατάσκοπος στις ΗΠΑ που αυτοκτόνησε στη φυλακή, και γι`αυτό η Alicia φαίνεται να το έχει ρίξει στο ποτό και τους άντρες. Όταν ο πράκτορας Devlin (Cary Grant) της ζητάει να κατασκοπεύσει κάποιους ναζιστές, φίλους του πατέρα της στο Ρίο ντε Τζανέιρο, δέχεται αμέσως καθώς το βλέπει σαν μια ευκαιρία να επανορθώσει για την προδοσία του πατέρα της. Σύντομα φεύγει στη Βραζιλία μαζί με τον Devlin, ενώ δεν διστάζει να παντρευτεί έναν κατάσκοπο για να έχει πρόσβαση στο σπίτι του.

– Strangers on a Train (1951)

Ένας διάσημος τενίστας με τη μορφή του Φάρλεϊ Γκρέιντζερ και ένας νεαρός που ακόμα αναζητά την ταυτότητα του (τον υποδύεται ο Ρόμπερτ Γουόκερ) συναντιούνται μέσα στο βαγόνι ενός τρένου. Ο δεύτερος που φαίνεται και όλιγον τι ψυχολογικά διαταραγμένος προτείνει στον τενίστα να ανταλλάξουν φόνους, δηλαδή να σκοτώσει αυτός για χάρη του πρώτου την πρώην γυναίκα του που δεν του δίνει διαζύγιο και ο τενίστας με τη σειρά του τον σκληρό πατέρα του ανήσυχου νεαρού. Ο Γκυ δεν δίνει ιδιαίτερη σημασία στα λόγια του Μπρούνο αλλά ύστερα από λίγες μέρες πληροφορείται το θάνατο της πρώην συζύγου του ενώ ο αλλόκοτος ξένος τον εκφοβίζει να σκοτώσει τον πατέρα του αλλιώς θα τον ενοχοποιήσει για το θάνατο της νεαρής γυναίκας.

– Dial ‘M’ for Murder (1954)

Ένας πρωταθλητής του τένις σχεδιάζει να δολοφονήσει τη γυναίκα του για να την κληρονομήσει, αλλά το «τέλειο» σχέδιό του, του επιστρέφει μπούμεραγκ. Υπάρχει τέλειος φόνος; Ο Χίτσκοκ βασισμένος στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Φρέντερικ Κνότ παραδίδει μαθήματα μοντάζ εσωτερικού χώρου και καταγράφει με χειρουργική ακρίβεια σχέσεις και εσωτερικές σκέψεις με ηρωες ένα ζευγάρι που δεν αγαπιέται πια, τον εραστή της γυναίκας κι ένα πτώμα που πρέπει οπωσδήποτε κάποιος να χρεωθεί για να επέλθει η κάθαρση.

– Rear Window (1954)

Ένας φωτορεπόρτερ βρίσκεται στο σπίτι του σε ακινησία καθώς έχει το πόδι του σε γύψο. Όταν θα γίνει αυτόπτης μάρτυρας ενός φόνου, που διέπραξε ένας γείτονάς του, θα προσπαθήσει να εξιχνιάσει το έγκλημα με τη βοήθεια της αγαπημένης του.

– The Man Who Knew Too Much (1956)

Μια οικογένεια Αμερικανών που βρίσκονται στο Μαρόκο για διακοπές. Κατά τη διάρκεια, λοιπόν, των διακοπών ο πατέρας της οικογένειας γίνεται μάρτυρας μιας δολοφονίας σε ένα υπαίθριο παζάρι. Λίγο προτού το θύμα πεθάνει θα του εκμυστηρευτεί ένα υψίστης πολιτικής σημασίας μυστικό εξαιτίας του οποίου ο ανήλικος γιος του ζευγαριού θα απαχθεί στο Λονδίνο.

– Vertigo (1958)

Μετά από ένα επαγγελματικό ατύχημα, ο αστυνομικός Σκότι Φέργκιουσον πάσχει από ακροφοβία και αποφασίζει να αποσυρθεί. Το τηλεφώνημα ενός παλιού του φίλου, που του ζητά να παρακολουθήσει τις περίεργες διαδρομές της γυναίκας του, τον κινητοποιεί ξανά.

– North by Northwest (1959)

Ο Roger Thornhill, στέλεχος διαφημιστικής της Νέας Υόρκης, θα γίνει το θύμα απαγωγής μιας συμμορίας κατασκόπων με αρχηγό τον Philip Vandamm, οι οποίοι νομίζουν ότι ο Thornill είναι ο πράκτορας της CIA George Kaplan. Ο Thornhill θα δραπευτεύσει αλλά θα πρέπει να βρει τον Kaplan για να μπορέσει να αποδείξει την αθωότητά του, καθώς τον κατηγορούν για ένα φόνο που ποτέ δεν διέπραξε.

– Psycho (1960)

Μια νεαρή κοπέλα, η Marion, έχοντας βαρεθεί τη ζωή που κάνει κλέβει 40.000$ από το αφεντικό της και κατευθύνεται προς την Καλιφόρνια, όπου μένει ο εραστής της, Sam. Κουρασμένη καταλήγει στα μισά του δρόμου σε ένα motel. Ιδιοκτήτης και διευθυντής είναι ένας ήσυχος νεαρός ο Norman Bates.

– The Birds (1963)

Σ’ ένα κατάστημα, που πουλάει διάφορα είδη πουλιών, η νεαρή και κακομαθημένη Μέλανι Ντάνιελς συναντά τον Μιτς Μπρένερ, που βρίσκεται εκεί για να αγοράσει δύο πουλιά, που προτίθεται να τα κάνει δώρο στην αδελφή του. Εκείνος την αναγνωρίζει αμέσως, όμως προσποιείται το αντίθετο. Έτσι η Μέλανι αποφασίζει να τον προσεγγίσει με το να μεταφέρει η ίδια τα πουλιά στη Μποντέγκα Μπέι, την παραλιακή περιοχή όπου ο Μιτς περνά τα σαββατοκύριακά του παρέα με την αδελφή του και τη μητέρα του. Όταν φτάνει εκεί, η Μέλανι δέχεται επίθεση από έναν γλάρο, όμως αυτό το γεγονός αποτελεί μόνο την αρχή για ό,τι απρόβλεπτο και δραματικό πρόκειται να συμβεί.

– Marnie (1964)

Ο Μαρκ παντρεύεται την Μάρνι αν και ξέρει, ότι είναι μία κλεπτομανής και έχει σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα. Προσπαθεί να την βοηθήσει να τα αντιμετωπίσει και να τα επιλύσει, όμως δε φαντάζεται πόσο περίπλοκη είναι η κατάσταση της συζύγου του…

– Frenzy (1972)

Το Λονδίνο τρομοκρατείται από έναν ψυχοπαθή που δολοφονεί γυναίκες με μία γραβάτα. Η αστυνομία έχει συλλάβει κάποιον, αλλά αγνοεί πως είναι ο λάθος άνθρωπος.

Cineramen
Νίκος Δρίβας

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.