Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΚριτικές300: Η άνοδος της αυτοκρατορίας - Κριτική ταινίας

300: Η άνοδος της αυτοκρατορίας – Κριτική ταινίας

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 4 Average: 4]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 4 Average: 4]

[line]

Διάρκεια: 102′
Πρωταγωνιστούν: Sullivan Stapleton, Eva Green, Rodrigo Santoro, κ.α

Βασισμένο στο τελευταίο εικονογραφημένο μυθιστόρημα του Φρανκ Μίλλερ “Xerxes”. Το νέο «κεφάλαιο» του συγκλονιστικού έπους, μας οδηγεί και αυτή τη φορά μέσω της εκπληκτικής φωτογραφίας που θυμίζει κόμικς, σε ένα καινούργιο πεδίο μάχης – αυτή τη φορά στη θάλασσα – καθώς ο Έλληνας στρατηγός Θεμιστοκλής (Σάλιβαν Στέιπλετον) επιχειρεί να ενώσει όλους τους Έλληνες και να εξαπολύσει μια επίθεση που πρόκειται να αλλάξει τον ρου της μάχης. Ο Θεμιστοκλής θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον πολυμελή στρατό του Ξέρξη – του θνητού που έγινε θεός – (Ροντρίγκο Σαντόρο) και της Αρτεμισίας (Έβα Γκριν), της αιμοδιψούς επικεφαλής του Περσικού Ναυτικού.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 3 / 5

Κάτι τέτοιες κριτικές ίσως είναι από τις πιο ξεκάθαρες που μπορεί να διαβάσει κάποιος. Δεν θέλει και πολύ σκέψη για το νέο κεφάλαιο των 300. Σου άρεσε η πρώτη ταινία (απ’ όλες τις απόψεις) τότε θα περάσεις καλά και στην δεύτερη.

Αυτές τις αρλούμπες περί “ιστορικού βιασμού”, κλπ. είναι αρλούμπες για να συζητάνε οι τηλεμαϊντανοί στις διάφορες εκπομπές ποικίλης ύλης (έτσι τις λέμε τώρα). Ακόμα θυμάμαι τι κράξιμο είχε πέσει από διάφορους… μεγάλους τηλεαστέρες πολιτικούς και μη (και τηλεκριτικούς φυσικά) για το πόσο εξευτελίζεται η ιστορία του τόπου και άλλες πομπώδεις ηλιθιότητες. Μια λεπτομέρεια να θυμίσω: Η ΤΑΙΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΤΟ ΚΟΜΙΚ ΤΟΥ FRANK MILLER. Έτσι κι αλλιώς άποψη μου είναι πως δεν πρέπει να μπλέκουμε την τέχνη με την ιστορία, αλλά γενικότερα μην περιμένετε να ακούσετε τίποτε άλλο εκτός της ανάλυσης της ταινίας. Όποιος θέλει να μάθει ιστορία, υπάρχουν τα βιβλία, το Google και χίλιοι άλλοι τρόποι να μάθει. Δεν νομίζω περιμένει να μια Χολιγουντιανή παραγωγή να τον καλύψει.

Η ιστορία βρίσκεται παράλληλα με τη πρώτη ταινία και συνεχίζει μετά από κάποιο σημείο την μάχη στις Θερμοπύλες (ή Hotgates για να το λέμε πιο σωστά). H αισθητική που κυριαρχεί και σε αυτήν την ταινία είναι ίδια με την πρώτη, με πιο έντονο το σκοτεινό κομμάτι και σίγουρα πιο βίαιες σκηνές με ακόμα πιο δυνατό το στοιχείο του slow motion. Το 300: Rise of the empire, μπαίνει από την αρχή φορτσάτο, ξεκινώντας από την πρώτη σκηνή να ξεδιπλώνει στον θεατή τις “αρετές” του. Ωραία χορογραφημένες σκηνές δράσης, εντυπωσιακά πλάνα, έντονη βία και φυσικά τους συνηθισμένους στομφώδεις διαλόγους τύπου “Μόνο οι θεοί μπορούν να κερδίσουν τους Έλληνες”.

Ξεκάθαρα πράγματα. Όλη η βάση έχει δοθεί στην δράση και οι διάλογοι είναι απλά για να γεμίζουν τα κενά ανάμεσα στις μάχες. Οι ερμηνείες και η υποκριτική έχουν πάει περίπατο από τα πρώτα λεπτά της ταινίας. Ο πρωταγωνιστής Stapleton, ενώ σε άλλες ταινίες μου είχε προκαλέσει θετική εντύπωση, εδώ μου φάνηκε κάπως χλιαρός καθώς δεν είχε και τόσο δυναμική παρουσία στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η Eva Green (τις ταιριάζουν οι ρόλοι του “κακού” της υπόθεσης) είναι αρκετά γραφική, καρικατούρα (και γυναικάρα φυσικά), ωστόσο για ένα περίεργο λόγο καταφέρνει να έχει καλή χημεία με τον Stapleton και πείθει σαν Αρτεμισία σε κάποιες σκηνές. Δεν χρειάζεται να αναλωθούμε περισσότερο στις ερμηνείες, διότι αποτελούν ένα περιττό κομμάτι της ταινίας.

Η καινούργια κινηματογραφική μετάφορά  κόμικ των 300 πάντως υπηρετεί μια χαρά το είδος του, χωρίς φυσικά να μιλάμε για καμία αξιομνημόνευτη ταινία. Περνάς καλά και τίποτα παραπάνω και αυτό πολλές φορές είναι αρκετό για κάποιον που αναζητά μια καλή κινηματογραφική εμπειρία. Το 3D του είναι συμπαθητικό, χωρίς να σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό, αλλά μπροστά σε κάτι αχρείαστα που έχουμε δεί τα τελευταία χρόνια είναι σούπερ. Σίγουρα, η ταινία είναι ένα κλικ πιο κάτω διότι και το στοιχείο του αιφνιδιασμού λείπει (κάτι στο οποίο πόνταραν πολλοί οι 300), αλλά και νιώθεις σε κάποια σημεία ότι όλα αυτά τα έχεις ξαναδεί, ωστόσο αν μπει κανείς στο κλίμα της ταινίας τότε θα περάσει ένα ευχάριστο διωράκι.

Σε κάποια σημεία μοιάζει περισσότερο με παρωδία (δεν ξέρω αν ήταν στα σχέδια τους ή όχι), αλλά σε κάποιες σκηνές είτε το θες, είτε όχι θα γελάσεις. Και αυτός είναι ο στόχος στην τελική, να περάσεις καλά. Άλλωστε ο σκηνοθέτης Noam Murro και ο παραγωγός και σκηνοθέτης του πρώτου Zack Snyder, δεν ήθελαν να φτιάξουν μια ταινία για το History Channel, αλλά μια pop corn movie. Απλά πράγματα, τα οποία εφ’ όσον ξεκαθαρίσει ο θεατής στο μυαλό του, θα καταφέρει να ξοδέψει ανώδυνα την ώρα που θα αφιερώσει στην καινούργια ταινία των 300. Όπως έγραψα και για την πρώτη ταινία: Ιt is just a movie! Xαλαρώστε και απολαύστε την.

(Κριτική για την πρώτη ταινία: https://www.cineramen.gr/300-kritiki-tenias/)

[line]

https://www.youtube.com/watch?v=2WrAw2-R_20

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ