Φωτιά πάνω από την Πομπηία – Κριτική ταινίας

0
1047
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0    Average: 0/5]

Διάρκεια: 105′
Πρωταγωνιστούν: Κit Harrington, Kiefer Sutherland, Emily Browling, κ.α.

Η ιστορία της ταινίας επικεντρώνεται γύρω από έναν Κέλτη μονομάχο, ο οποίος ερωτεύεται μια ευγενή την παραμονή της έκρηξης του Βεζούβιου και ταυτόχρονα ανακαλύπτει την ταυτότητα αυτού που έσφαξε την οικογένειά του πριν από πολλά χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, τοποθετημένη το 79 μ.Χ., η ταινία αφηγείται την ηρωική ιστορία του Μίλο, ενός σκλάβου, ο οποίος επιστρέφει ως αήττητος μονομάχος με σκοπό να σώσει την αληθινή του αγάπη, την Κάσια, την πανέμορφη κόρη ενός πλούσιου εμπόρου, που έχει αρραβωνιαστεί άθελά της ένα διεφθαρμένο Ρωμαίο γερουσιαστή. Μέσα από τα κύματα της λάβας, ο Μίλο πρέπει να σώσει την αγαπημένη του, ενώ γύρω τους η Πομπηία καταρρέει.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 1 / 5

Είναι ολοφάνερο πλέον ότι το Χόλιγουντ θέλει να καλύψει κάθε φάσμα της ιστορίας με τις ταινίες του. Φυσικά όχι για να μάθει στους θεατές κάποιες αθέατες πτυχές της, αλλά για να απεικονίσει με εφέ και θεαματικό τρόπο κάποιες μάχες και να επωφεληθεί βγάζοντας αρκετά χρήματα (φυσικά μετατρέποντας κάθε ταινία και σε 3D).

Έχω ξαναπεί ότι προσωπικά δεν με ενδιαφέρει μια ταινία να είναι ιστορικά ακριβής, διότι δεν πάω σινεμά για να μάθω για την Τροία ή τον Μέγα Αλέξανδρο, αλλά για το θέαμα της ταινίας.

To Pompeii είναι μια τυπική – κάτω του μετρίου περιπέτεια, η οποία θα πρέπει να διδάσκεται σε σεμινάρια για το πόσα κλισέ περιέχει. Δεν περιμέναμε κάτι ανώτερο από τον Paul W.S. Anderson (καμία σχέση ευτυχώς με τον Paul Thomas Anderson), που έχει γυρίσει τα Resident Evil, Alien vs Predator, Three Musketers, κλπ.

Το πιο εκνευριστικό πράγμα στην Πομπηία είναι ο στόμφος και η υπερβολή που υπάρχει (δεν νομίζουμε να είναι ηθελημένη), καθώς σχεδόν τα πάντα στην ταινία είναι επιτηδευμένα και προσφέρουν απειροελάχιστη διασκέδαση. Για την ακρίβεια, πολλές σκηνές προσφέρουν άθελα τους γέλιο και εκεί είναι που κάπως διασκεδάζει ο θεατής.

Τα εφέ είναι τραβηγμένα, ειδικά στις σκηνές του φινάλε και φαίνεται πάρα πολύ η παρέμβαση του υπολογιστή, σε εκνευριστικό βαθμό. Για ερμηνείες, διαλόγους, δεν το συζητάμε καν, όλα είναι κάκιστα με αποκορύφωμα την τραγελαφική ερμηνεία του Κίφερ Σάντερλαντ, η οποία είναι ανεξήγητα καρικατουρίστικη και γραφική.

Το Pompeeii μπορεί να ξεκινάει με ένα σχετικό ενδιαφέρον και μέχρι το μισάωρο να ψιλοβλέπεται ευχάριστα, αλλά από εκείνο το σημείο και μετά ξεκινάει η παρέλαση των κλισέ και όλα παίρνουν εντελώς την κάτω βόλτα.

Πραγματικά περιμένω με ανυπομονησία την στιγμή που ο Anderson θα κάνει επιτέλους μια συμπαθητική ταινία, αλλά απ’ ότι φαίνεται από το επερχόμενο project του που είναι το Resident Evil 6, μάλλον θα αργήσει πολύ. Τουλάχιστον το θετικό είναι ότι δεν έβαλε πάλι την (συζυγό του) Mila Jovovic, να πρωταγωνιστήσει.


Cineramen
Νίκος Δρίβας

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.