Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΚριτικέςΚριτική για τα Che: Part One And Part Two

Κριτική για τα Che: Part One And Part Two

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 1 Average: 5]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 1 Average: 5]

[line]

Che: Part One

Στις 26 Νοεμβρίου του 1956, ο Φιντέλ Κάστρο φτάνει στην Κούβα με 80 αντάρτες. Ανάμεσά τους είναι κι ο Ερνέστο «Τσε» Γκεβάρα, ένας Αργεντίνος γιατρός που έχει τον ίδιο στόχο με τον Φιντέλ Κάστρο: την ανατροπή του διεφθαρμένου δικτάτορα Μπατίστα. Ο Τσε μαθαίνει γρήγορα την «τέχνη» του αντάρτικου και γίνεται απαραίτητο μέλος της ομάδας. Ρίχνεται στον αγώνα και κερδίζει την αναγνώριση των συντρόφων του αλλά και του Κουβανικού λαού. Η ταινία παρακολουθεί την ανοδική πορεία του στην Κουβανική Επανάσταση: από γιατρός γίνεται διοικητής και καταλήγει σε ήρωα της επανάστασης.

  • Γράφει ο Παναγιώτης Πυλαρινός από το Cinemafiles

Ο Steven Soderbergh στήνει με μαεστρία το πορτρέτο του θρυλικού επαναστάτη μέσα από δύο ταινίες που ήρθαν για πρώτη φορά στις ελληνικές αίθουσες. Αν και το έργο είναι βιογραφικό, ωστόσο ο Soderbergh δεν αρέσκεται στο να κάνει μία αναπαράσταση του βίου του προσώπου , -μιάς προσωπικότητας του εικοστού αιώνα που έχει πάρει πλέον μυθικές διαστάσεις- , καθώς αποδείδει με λεπτομέρεια την ψυχολογική και σωματική δύναμη που απαιτούνται για δύο εκστρατείες τέτοιου μεγέθους καθώς και την διαδικασία που οδηγεί έναν άνθρωπο με ακλόνητη θέληση να ανακαλύψει την ικανότητα που διαθέτει να εμπνέει και να καθοδηγεί τους άλλους.

Η ταινία κυλάει με εξαιρετικό ενδιαφέρον καθώς εκτυλίσεται με διαρκή φλάς μπάκ (που όμως δεν κουράζουν προσθέτοντας συνεχώς νέα στοιχεία) σε δυο επίπεδα. Το πρώτο σε ασπρόμαυρο φίλμ με κεντρικό κομμάτι την ομιλία του “κομαντάντε” στον Ο.Η.Ε. , ενω το δεύτερο είναι σε έγχρωμο φίλμ , όπου βλέπουμε την πορεία του Φιντελ Καστρο -μαζί η χωριστά με τον Che- στην κουβανική επανάσταση , εκεί όπου και διαμορφώνεται ως ηγετική μορφή της επανάστασης.

Στα πολλά συν της ταινίας, η αναπαράσταση της υστέρησης και φτώχειας την οποία βίωνε η Κούβα απο την δικτατορία του Μπατίστα, η χρήση της Ισπανικής γλώσσας η οποία προσθέτει ρεαλισμό και φυσικά η επιλογή του Benicio Del Toro, ο οποίος συμβάλει τα μέγιστα -και μετά απο έρευνα πολλών χρόνων- και αποδίδει με μια εξαιρετική ερμηνεία – η οποία μάλιστα βραβεύτηκε – την φλόγα και το πάθος του … Che.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★★.5

Che: Part Two

Αμέσως μετά την Κουβανική Επανάσταση, ο Τσε είναι πιο διάσημος και πιο ισχυρός από ποτέ. Ξαφνικά τα ίχνη του χάνονται μέχρι που εμφανίζεται στην Βολιβία. Εκεί θα οργανώσει μια μικρή ομάδα από Κουβανούς συντρόφους και Βολιβιανούς νεοσύλλεκτους με σκοπό να ξεκινήσουν τη μεγάλη επανάσταση της Λατινικής Αμερικής. Η Βολιβιανή επιχείρηση είναι μια ιστορία θυσίας και ιδεαλισμού. Ένας ανταρτοπόλεμος που καταλήγει σε αποτυχία και οδηγεί τον Τσε στον θάνατο. Μέσα από αυτή την ιστορία καταλαβαίνουμε γιατί ο Γκεβάρα παραμένει ένα σύμβολο ιδεαλισμού και ηρωισμού που ζει στις καρδιές των ανθρώπων όλου του κόσμου.

Χωρίς την διπλή αφήγηση του πρώτου μέρους ο Soderbergh επικεντρώνεται μόνο στη δράση του Che στη Βολίβία, το έργο δεν δίνει κανένα στοιχείο σχετικά με τη δράση του πρωταγωνιστή στο Κονγκό, και με την ταινία να παρουσιάζεται συχνά φλύαρη και αργή με άσκοπες σκηνές που δεν έχουν καμία χρησιμότητα. Οι εσκεμένες παραλήψεις των έντονων στοιχείων της προσωπικότητάς του, της αποτυχημένης αποστολής του στο Κονγκό και η με ελλείψεις αφήγηση της δράσης του στη Βολιβία δείχνουν ότι υπήρχε μία εσκεμμένη ενέργεια η οποία αποσκοπούσε στο να μην φανούν οι αδυναμίες αυτού του ήρωα , αλλά να λειτουργήσει ως μια σχεδόν αγιοποίηση του ήρωα επαναστάτη. Ο Benicio Del Toro μέσα στο δέρμα του Che , δίνει μια ακόμη στιβαρή ερμηνεία , δείχνοντας με μοναδικό τρόπο την μοναξιά ενός συμβόλου μιας μεγάλης επανάστασης.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★.5

– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:

[line]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Διάρκεια” open=”false”] [counter num_start=”0″ num_end=”135″ num_prefix=” ” num_suffix=”” num_speed=”5″ num_color=”#9b59b6 “text_above=”Διάρκεια” text_below=”Λεπτά” text_color=”#000000″] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Πρωταγωνιστούν” open=”false”] [icon_list] [icon_list_item type=”check”] Julia Ormond [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Benicio Del Toro [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Oscar Isaac [/icon_list_item] [/icon_list] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Βαθμολογία” open=”false”] [icon type=”star”][icon type=”star-o”][icon type=”star-o”][icon type=”star-o”][icon type=”star-o”][/accordion_item][/accordion]

[line]

Che Part One And Part Two Trailer [feature_headline type=”left, center, right” level=”h2″ looks_like=”h4″ icon=”youtube-play”]

[line]

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ