Κριτική για την ταινία Crawl

0
302
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 3    Average: 5/5]

Όταν ένας τεράστιος τυφώνας χτυπά την γενέτειρα της στη Florida, η Haley αγνοεί τις εντολές για εκκένωση, για να αναζητήσει τον πατέρα της που αγνοείται. Κάτι που τελικά το καταφέρνει, καθώς τον βρίσκει στον χαμηλό υπόγειο του οικογενειακού σπιτιού τους. Όμως σύντομα και οι δυο παγιδεύονται εκεί, καθώς τα νερά απο τις πλημμύρες ανεβαίνουν με γοργούς ρυθμούς. Καθώς ο χρόνος τελειώνει και η κακοκαιρία εντείνεται, η Haley και ο πατέρας της ανακαλύπτουν πως η στάθμη του νερού που ανεβαίνει, είναι το λιγότερο που θα πρέπει να τους ανησυχεί.

  • Γράφει ο Παναγιώτης Πυλαρινός από το Cinemafiles

Τίμια και συνειδητοποιημένη μπιμουβιά που προσφέρει γνήσια απόλαυση στους λάτρεις του είδους, χωρίς ενοχές και με πλήρη κινηματογραφική επίγνωση των ορίων του. Δηλαδή το είδος που λατρεύω. Ένας είδος καθαρής διασκέδασης (ένας απο τούς λόγους που “πάμε” σινεμά) με -θέλω να πιστεύω πολλούς φαν- που μοιάζει να έχει έρθει απο τα βαθιά 90’s, όταν πήγαινες στο video club της γειτονιάς σου για την “νέα” κυκλοφορία που δεν έβρισκες ποτέ και “βούταγες” το πρώτο VHS που σου έκανε κου-κου , με την ελπίδα να βγεί κάτι καλό απο την βραδιά.

Κάπως έτσι και ακόμα καλύτερα (γιατί έχουμε και 2019) θα περάσεις , αγαπητέ αναγνώστη , με το Crawl (ευφάνταστος ακόμα και ο τίτλος, λόγω των “πρωταγωνιστών” του) , απλά γιατί εδω έχουμε το τρίπτυχο: studio, παραγωγή, σκηνοθέτης. Σούπερ φροντισμένη παραγωγή απο ενα δυνατο studio (γυρισμένο εξ ολοκλήρου στήν Σερβία -ας τα βλέπουν οι δικοί μας αυτά) με το όνομα του Sam Raimi φαρδύ-πλατύ να φιγουράρει στα credits και με έναν σκηνοθέτη (Alexandre Aja) και “άτυπο” μαθητούδι του αγαπημένου Wes Craven , ο οποίος οχι απλά το “έχει” με το συγκεκριμένο είδος (ιδιαίτερα, το αγαπημένο μου High Tension του 2003), αλλά φτιάχνει ενα περιπετειώδες θρίλερ επιβίωσης, που δεν μπορείς να πάρεις τα μάτια σου απο ‘πάνω του.

Με την κινηματογραφική λογική να έχει εγκαταλειφθεί στο check-in των εισιτηρίων, o Aja χτίζει, με μηδέν σπατάλη φιλμικού χρόνου (89 λεπτά, ολα & ολα, κρατάει το κυνήγι) , ένταση και αγωνία (νοιάζεσαι πραγματικά για το πρωταγωνιστικό ζευγάρι μπαμπά (Barry Pepper) κόρης (Kaya Scodelario)  με τις επιταγές κάθε ταινίας τρόμου-επιβίωσης, που θέλει να σέβεται τον εαυτό της.

Ο Γάλλος σκηνοθέτης εξισορροπεί την ένταση με την αυτογνωσία, το χάος με την αποτελεσματικότητα , φαντάζεται, χτίζει και εφευρίσκει εκ νέου έντονες σκηνές και κλείνει το μάτι στίς υπερβολές… απλά γιατί μπορεί. Με σωστή κινηματογράφηση και CGI απο το επάνω ράφι (στα όρια του φωτορεαλιστικού οι αλιγάτορες), το Crawl γίνεται ένα υψηλής ευκρίνειας b-movie–ένα ακριβό b-movie για την ακρίβεια, κάτι που ο Aja δεν μπορεί και ίσως ούτε και θέλει να κρύψει. Και πολύ καλά κάνει. Δίνει αυτό που υπόσχεται, εκεί όπου ταινίες απο άλλα μεγάλα studio φέτος απέτυχαν.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★★

– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:


0
Λεπτά
 
  • Kaya Scodelario
  • Barry Pepper
  • Ross Anderson
 

Crawl Trailer


Cineramen
Νίκος Δρίβας

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.