Κριτική για την ταινία The Last Black Man In San Francisco

0
521
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0    Average: 0/5]

Μερικές ταινίες καταφέρνουν πριν καν προβληθούν, να συγκεντρώσουν για κάποιο λόγο το ενδιαφέρον των θεατών και το «The Last Black Man In San Francisco» δείχνει μια ενδιαφέρουσα ταινία. Τι ισχύει τελικά;

 

Ο Jimmie Fails και ο Montgomery Allen είναι δύο αφροαμερικανοί φίλοι που ζουν στο Σαν Φρανσίσκο. Κάθε μέρα συναντιούνται, περιμένουν λεωφορείο και παρατηρούν τις αλλαγές της πόλης. Ο Jimmie κάποια στιγμή θα δει ένα σπίτι με το οποίο θα πάθει εμμονή, μιας και σύμφωνα με την οικογενειακή παράδοση το είχε χτίσει ο παππούς του.

 

Πραγματικά είναι μερικές ταινίες που δεν περιμένεις να σε εντυπωσιάσουν και φυσικά δεν έχουν ακουστεί όσο θα έπρεπε στην Ελλάδα. Και ενώ υπάρχει μεν σημαντικό κοινό που βλέπει ανεξάρτητες ταινίες και τις στηρίζει, εστιάζουμε περισσότερο σε πιο “εμπορικές” ταινίες.

Η ταινία The Last Black Man In San Francisco είναι γυρισμένη με απλό τρόπο και ταυτόχρονα ανατρεπτικό τρόπο, με τον σκηνοθέτη να εστιάζει σε μερικά επίκαιρα θέματα. Δεν είναι η πιο γρήγορη ταινία του κόσμου, ούτε είναι κάτι “συνηθισμένο” για τον μη μυημένο θεατή, ωστόσο είναι γυρισμένη με απλό τρόπο και ταυτόχρονα εντυπωσιακό τρόπο, χωρίς υπερβολές.

Πραγματικά αποδεικνύεται ότι σε πολλές ταινίες δεν χρειάζονται φανφάρες απλά να δίνεις την δική σου ταυτότητα, με το The Last Black Man In San Francisco να καταφέρνει (παρά τους αργούς ρυθμούς ανά σημεία) πολλά πράγματα μέσα από τις εικόνες και τις ερμηνείες.

Η ταινία The Last Black Man In San Francisco εστιάζει στον άνθρωπο και τα προβλήματα του, σε μια ταινία χωρίς μεμψιμοιρίες και σκεπτικισμό, ενώ το σημαντικότερο είναι πως το κάνει με περιορισμένα κλισέ και δίνει μια άλλη οπτική σε θέματα που είναι αν μη τι άλλο πολύ σημαντικά.

Καταρχήν, με βάση την θεματολογία της ταινίας και το γενικότερο στόρι με βάση και τα μηνύματα που θέλει να περάσει, θα ήταν πολύ εύκολο να επιλέξει τον εύκολο δρόμο, ωστόσο (με μερικά ψεγάδια) δίνει μια διαφορετική ματιά.

Η απεικόνιση των καταστάσεων και χώρων είναι πολύ καλή (με τα πλάνα στην φύση να είναι έξοχα σκηνπθετημένα), ενώ γίνεται παροιμιώδης οικονομία χρονου, με την ταινία να εστιάζει πάνω απ’ όλα στον άνθρωπο, με στυλ που δεν έχουμε συνηθίσει και δεν βλεπουμε συχνά.

Υπάρχουν μερικές πολύ ενδιαφέρουσες πινελιές στους χαρακτήρες και κυρίως βέβαια στον πρωταγωνιστή, πολυποίκιλες αναφορές σε θέματα ευρύτερης προσέγγισης και γενικότερα μια αντισυμβατική σκηνοθεσία που σε κάνει να ταυτίζεσαι με όσα γίνονται.

Η ταινία The Last Black Man In San Francisco ούτε προκαλεί, ούτε προβοκάρει όπως μπορεί να έκανε κάποια αντίστοιχη, ενώ δεν έχει και πολλές ενδιαφέρουσες καταστάσεις και κάτι το οποίο πάντα σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό, τα οποία φυσικά δεν θα αποκαλύψουμε.

Ακόμα και σε λίγες σκηνές που μοιάζει στατική (δεν επηρεάζουν το τελικό αποτέλεσμα) είναι πρωτότυπη με τον τρόπο της, ενδιαφέρουσα και μάλιστα προσφέρει κάτι στον θεατή χωρίς να είναι δήθεν, αλλά αντίθετα είναι ωραία δομημένη και φτιαγμένη.

To The Last Black Man In San Francisco είναι μια προσεγμένη και απλή παραγωγή και γενικότερα υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στον τρόπο που κυλάει στο σύνολο της η ταινία, ενώ όσο περνάει η ώρα εξελίσσεται με έναν ιδιαίτερο τρόπο.

Συνοψίζοντας, μιλάμε σίγουρα για μια αξιοπρόσεκτη ταινία, η οποία μπορεί να είχε να δώσει λίγα πραγματάκια ακόμα, αλλά κακά τα ψέματα είναι μια προσπάθεια που χρειαζόμαστε για να δώσει μια άλλη οπτική, χωρίς φανφάρες και κουραστικές αναλύσεις, μέσα από μια άκρως ενδιαφέρουσα ματιά.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★★✬☆

Ακόμα, μπορείτε να δείτε:


0
Λεπτά
 
  • Jimmie Fails
  • Jonathan Majors
  • Rob Morgan
 

The Last Man In San Francisco Trailer


Cineramen
Νίκος Δρίβας

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.