Κριτική για την ταινία The Reports on Sarah and Saleem (Aπαγορευμένες Συναντήσεις)

0
374
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 1    Average: 5/5]

Η Σάρα είναι Ισραηλινή και έχει μία καφετέρια στη Δυτική Ιερουσαλήμ. Ο Σαλίμ είναι Παλαιστίνιος από την Ανατολική Ιερουσαλήμ και κάνει παραδόσεις σε επιχειρήσεις, μεταξύ των οποίων και εκείνη της Σάρα. Παρόλο που ζουν σε διαφορετικούς κόσμους, η Σάρα και ο Σαλίμ διατηρούν εξωσυζυγική σχέση, ρισκάροντας έτσι την φαινομενικά ευτυχισμένη ζωή των οικογενειών τους. Όταν μία ριψοκίνδυνη μεταμεσονύχτια συνάντησή τους πάει στραβά, ο κίνδυνος να αποκαλυφθούν όλo μεγαλώνει και οι δύο τους παρακολουθούν ανήμποροι, ενώ οι απελπισμένες προσπάθειές τους να σώσουν ό, τι έχει μείνει από τις ζωές τους, κάνουν τα πράγματα ακόμη χειρότερα. Εγκλωβισμένοι ανάμεσα στον αμείλικτο κατοχικό μηχανισμό και τις κοινωνικοπολιτικές πιέσεις, ο Σαλίμ και η Σάρα βρίσκονται παγιδευμένοι σε ένα πλέγμα εξαπάτησης και παρανοήσεων, που ούτε η αλήθεια δεν μπορεί να σταματήσει την εξάπλωσή του.

  • Γράφει ο Παναγιώτης Πυλαρινός από το Cinemafiles

Τρία χρόνια μετά την πρεμιέρα της μαύρης κωμωδίας του «Love, Theft and Other Entaglements» στο φεστιβάλ του Βερολίνου, ο Muayad Alayan επιστρέφει με μια ιστορία που κρύβει στον πυρήνα της, απαγορευμένες επιθυμίες, μυστικά, ψέματα, την ριζοσπαστική πλευρά της ζωής, το αναπάντεχο, το απρόοπτο, το πώς οι ζωές αλλάζουν για πάντα σε ένα κλάσμα δευτερολέπτου και το πώς αντιδρούν οι άνθρωποι όταν το δευτερόλεπτο αυτό περάσει και αντιμετωπίζουν ό, τι έρχεται μετά.

Τοποθετώντας την ιστορία των δύο ζευγαριών στη διχασμένη πόλη της Ιερουσαλήμ, ο Alayan, συνθέτει ένα κοινωνικό δράμα που θα μπορούσε να συμβεί οπουδήποτε στον κόσμο υπάρχει καταπίεση και αδικία, εκεί όπου και οι τέσσερις χαρακτήρες εγκλωβίζονται σε μια κινούμενη άμμο εξελίξεων.

Εστιάζοντας αρχικά σε αυτή την κεντρική σχέση, η ταινία αναδεικνύει την αφόρητη πίεση που ασκεί το κοινωνικοπολιτικό περιβάλλον, όταν το “παράνομο” ζευγάρι πληρώνει ένα πολύ μεγαλύτερο τίμημα και καλείται να δράσει με τρόπο εγωιστικό και βλαβερό για τους γύρω τους ώστε να επιβιώσουν οι ίδιοι. Και κάπου εδω έρχεται το ηθικό δίλημμα που πηγάζει απο την ανθρώπινη -αυτή- ιστορία: μπορούμε, δηλαδή, να ρισκάρουμε τα προνόμια που απολαμβάνουμε για χάρη κάποιου άλλου ή ενστικτωδώς θα βάζουμε πάντα πρώτους τους εαυτούς μας;

Κρατώντας τις ισσοροπίες που ενώνουν Παλαιστίνιους και Ισραηλινούς, και συχνά αγνοώντας τις συνθήκες που τους χώρισαν αρχικά, καθώς και το καταπιεστικό σύστημα που δημιούργησε και διατηρεί το χάσμα μεταξύ τους, ο Alayan δεν επιβάλει τη δική του άποψη έχοντας παράλληλα κάποιο απώτερο σκοπό, θέλοντας έτσι οι αντικρουόμενες απόψεις και τα επιχειρήματα του, να επιτρέψουν στους θεατές να φτάσουν στα δικά τους συμπεράσματα.

Με την κάμερα στο χέρι, τον ποιοτικό φωτισμό του DP Sebastian Bock -που καταγράφει τις πολλές αντιθέσεις μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Ιερουσαλήμ- και παίρνοντας οτι καλύτερο απο το πρωταγωνιστικό και υποστηρικτικό cast, ο Muayad Alayan μιλάει για τις δυνατότητες του ανθρώπου για επικοινωνία αλλά και τα όριά μας όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με ακραίες πιέσεις από ενα κατασταλτικό περιβάλλον -ακόμα και όταν το δράμα αναλώνει λίγο παραπάνω σεναριακό και φιλμικό χρόνο- παραμένει αρκετά πιστευτό σε όλη την έκταση του, και οι «αναφορές» του τίτλου της ταινίας έρχονται να υποδηλώσουν το πώς μια απλή υπόθεση μπορεί να εξελιχθεί σε πολιτικό ναρκοπέδιο.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★★.5

– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:


0
Λεπτά
 
  • Αντίμπ Σαφάντι
  • Σιβάν Κρέτσνερ
  • Μάισα Αμπτ Ελχάντι
 

The Reports on Sarah and Saleem Trailer

 


Cineramen
Νίκος Δρίβας

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.