Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΚριτικέςΚριτική για την ταινία Yesterday

Κριτική για την ταινία Yesterday

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 3 Average: 3.3]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 3 Average: 3.3]

[line]

[dropcap]T[/dropcap]ζακ Μάλικ (Himesh Patel) … ένας τραγουδοποιός που δεν καταφέρνει να ξεχωρίσει, και το όνειρό του να πετύχει στη μουσική βιομηχανία μοιάζει να απομακρύνεται συνεχώς. Ο άσημος τραγουδοποιός ζει σε μια μικρή Βρετανική πόλη και τα όνειρά του για επιτυχία και φήμη γρήγορα ξεθωριάζουν, παρά την αφοσίωση και υποστήριξη της καλύτερης παιδικής του φίλης, Έλι (Lilly James – Mamma Mia! Here We Go Again, The Darkest Hour, Baby Driver). Μετά από ένα μυστηριώδες γενικό blackout, ο Τζακ ανακαλύπτει ότι οι Beatles δεν υπήρξαν ποτέ…! Έτσι λοιπόν ο νεαρός τραγουδιστής αρχίζει να εκτελεί τα τραγούδια του μεγαλύτερου συγκροτήματος όλω των εποχών σε ένα κοινό που δεν τους έχει ακούσει ποτέ! Με τη βοήθεια της μάνατζέρ του Ντέμπρα (η βραβευμένη με Emmy, Kate McKinnon – φοβερή στόν ρόλο του άπληστου μάνατζερ), η φήμη του εκτοξεύεται. Όμως, όσο πιο διάσημος γίνεται, τόσο κινδυνεύει να χάσει την Έλι, το μόνο πρόσωπο που πραγματικά πίστεψε σε αυτόν. Για να βρει την ισορροπία του, ο Τζακ θα πρέπει να επιστρέψει εκεί που ανήκει για να αποδείξει ότι.. το μόνο που χρειάζεται είναι αγάπη.

  • Γράφει ο Παναγιώτης Πυλαρινός από το Cinemafiles

Οι Boyle και Curtis, έχουν αφήσει ισχυρό αποτύπωμα στον κινηματογράφο της δεκαετίας του 90.  Από τη μια πλευρά ήταν η μουσική acid underground κουλτούρα του Trainspotting, και από την άλλη η ρομαντική και ονειροπόλα αστική ματιά του Μια Βραδιά στο Νότινγκ Χιλ. Αυτοί οι δυο κόσμοι έρχονται να συναντηθούν ξανά το 2019, σε ένα κοινό που θα θυμάται για πάντα αυτές τις ταινίες και… που δεν έχει ξεχάσει τη μουσική κληρονομιά των Beatles.

Πώς θα ήταν ο κόσμος μας, όμως, αν ο Τζον, ο Πολ, ο Τζόρτζ και ο Ρίνγκο δεν είχαν συναντηθεί ποτέ; Πώς θα ήταν διαμορφωμένη η pop κουλτούρα; Πόσο διαφορετικός θα ήταν ο κόσμος χωρίς τη σαρωτική πολιτισμική επανάσταση της «Βρετανικής εισβολής» στην Αμερική, στην τόσο ταραγμένη και παραγωγική δεκαετία του 60;

Αντί ενός βαρυσήμαντου φιλοσοφικού στοχασμού, το Yesterday ακολουθεί την τρυφερή και αγαπησιάρικη ευδαιμονία της μουσικής της πρώτης περιόδου των Beatles, με όχημα μια ρομαντική ιστορία. Άλλωστε, η αγάπη και η αναζήτηση του έρωτα είναι το ζητούμενο και όχι η παγκόμια καταξίωση.

Το ευφυές σενάριο χρησιμοποιεί ένα γοητευτικό εύρημα: μετά το κοσμογονικό γεγονός της “διαγραφής” των Beatles από τη συλλογική μνήμη του πλανήτη, με έναν θαυματουργό τρόπο η μνήμη του Τζακ μένει αλώβητη και είναι πια ο μόνος (;) που είναι ικανός να τραγουδήσει από μνήμης τα αριστουργήματα των Σκαθαριών. Ο δρόμος για την επιτυχία είναι στρωμένος με όλα τα κόκκινα χαλιά του κόσμου, όμως όλα βασίζονται στο ψέμα της πνευματικής πατρότητας της μουσικής των Beatles. Ακόμη και όταν ο super star Εντ Σίραν (ο οποίος έχει τρία albums που έφτασαν στο Νο1 και έχει πουλήσει 45 εκατομμύρια δίσκους, υποδύεται εδω υπέροχα τον εαυτό του (ή μια λίγο διαφορετική εκδοχή του) και δίνει με απολαυστικό τρόπο το στοιχείο του ρεαλισμού, όσον αφορά τα σαλόνια της δισκογραφικής βιομηχανίας) καλεί τον Τζακ να τον στηρίξει σαν opening act στην περιοδεία του, το ψέμα που καλείται να υποστηρίξει ο φιλόδοξος τραγουδοποιός τον γεμίζει με ενοχές και τελικά η επιτυχία μάλλον τον απομακρύνει από τα όνειρά του, παρά τον φέρνει πιο κοντά σ’ αυτά. Είναι, άλλωστε, διαφορετικό να έχεις απομνημονεύσει πολλούς από τους στίχους και τις μελωδίες των Beatles και διαφορετικό να έχεις αφομοιώσει το τρυφερό και γεμάτο αγάπη νόημα των τραγουδιών τους.

Φυσικά το Yesterday, παρά την έξυπνη ιδέα του, δεν θα μπορούσε ποτέ να πραγματοποιηθεί δίχως τη συγκατάθεση του Πολ ΜακΚάρτνεϊ και του Ρίνγκο Σταρ, για να ακουστούν οι «αυτοσχέδιες» διασκευές του ήρωα , καθώς η μουσική τον Beatles δεν είναι απλά το soundtrack της ταινίας, αλλά ένας βασικός πρωταγωνιστής.

Οι Patel & James ερμηνεύουν την κλασική (famous boy-girl) ιστορία αγάπης πειστικά , με τον Boyle να δίνει στην ταινία μια μυϊκή ενέργεια όταν τα πράγματα απειλούν να γίνουν “ζαχαρούχα και σιροπιαστά” , ενω  με την βοήθεια του DP  Christopher Ross , αλλά και του editor των 127 Hours & T2 Trainspotting (μεταξύ άλλων)  Jon Harris , δημιουργεί ενα crowd-pleaser φίλμ που σκοπεύει να αγγίξει μέχρι και τον τελευταίο θεατή στον πιο μακρινό εξώστη.

Εξαιρετικά αστείο, με ανατροπές που θα σας κάνουν να αφήσετε την κινηματογραφική αίθουσα με γεμάτη καρδιά, με δάκρυα στα μάτια και με τα τραγούδια των Beatles στο μυαλό, το Yesterday είναι μια ταινία που μας “μιλάει” (έστω και με έναν απλοϊκό τρόπο) ή ακόμα καλύτερα τραγουδάει για την τέχνη , η οποία είναι συνυφασμένη με τα πάντα στην ιστορία μας και φυσικά ότι διαμορφώνει την ίδια μας τη ζωή. Κάτω από τούτο το πρίσμα , η αξία της νοσταλγίας αυτής της ταινίας – αν την επιλέξετε – βρίσκεται στην απόρριψη της κουλτούρας του γυάλινου (πλέον) κόσμου των διασημοτήτων , ενω παράλληλα μας υπενθυμίζει ότι η μουσική είναι αυτό που έχει σημασία , όπως το απλό και σοφό δίδαγμα του “All You Need Is Love”, καθώς η αγάπη βρίσκει πάντα τον τρόπο να επικρατεί και τελικά η “ευτυχία” αξίζει πολλά περισσότερα από κάθε “επιτυχία”.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★★.5

– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:

[line]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Διάρκεια” open=”false”] [counter num_start=”0″ num_end=”107″ num_prefix=” ” num_suffix=”” num_speed=”5″ num_color=”#9b59b6 “text_above=”Διάρκεια” text_below=”Λεπτά” text_color=”#000000″] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Πρωταγωνιστούν” open=”false”] [icon_list] [icon_list_item type=”check”]
Himesh Patel  [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Lily James [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Kate McKinnon [/icon_list_item] [/icon_list] [/accordion_item][/accordion]

[line]

Yesterday Trailer [feature_headline type=”left, center, right” level=”h2″ looks_like=”h4″ icon=”youtube-play”]

[line]

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ