Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΚριτικέςKριτική για την ταινία Passengers

Kριτική για την ταινία Passengers

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 18 Average: 2.2]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 18 Average: 2.2]

[line]

[dropcap]Τ[/dropcap]ο Gravity βγήκε το 2013, την επόμενη χρονιά το Interstellar, το 2015 το The Martian και έτσι έχουμε μια ακόμα ταινία που θέλει να κλέψει την παράσταση στην επιστημονική φαντασία και αυτή είναι το Passengers. Είναι στο ίδιο επίπεδο;

[columnize]Ένα διαστημόπλοιο ταξιδεύει σε έναν μακρινό αποικιακό πλανήτη και μεταφέρει χιλιάδες ανθρώπων. Αλλά ξαφνικά παρουσιάζεται βλάβη σε έναν από τους θαλάμους ύπνωσης. Αποτέλεσμα είναι ένας επιβάτης να ξυπνήσει 60 χρόνια νωρίτερα. Αντιμετωπίζοντας την πιθανότητα να γεράσει και πεθάνει ολομόναχος, αποφασίζει να ξυπνήσει κι έναν άλλον επιβάτη.[/columnize]

Σε πολλά σημεία το Passengers θα ήθελε να είναι το next best thing στο είδος, με τα trailer να προετοιμάζουν κάτι πολύ μεγαλεπίβολο, αλλά από ένα σημείο και μετά, έχει φανερώσει όλα τα χαρτιά της, λείπουν οι ανατροπές και ο αυτοσχεδιασμός.

Δυστυχώς ενώ δεν είναι κακό, το Passengers απογοητεύει από την αρχή, διότι μπορεί στο πρώτο μισό να έχει σχετικά καλό ρυθμό, αλλά σε καμία περίπτωση ειδικά από ένα σημείο και μετά δεν διαθέτει την στοιχειώδη οικονομία χρόνου.

Ειδικά στο δεύτερο μέρος έχει πολλές περιττές σκηνές, χωρίς να μπαίνει κατευθείαν στο… ψητό και να μας παρουσιάζει εναλλακτικές πτυχές του ενδιαφέροντος θέματος, μιας και μετά την “ανατροπή” (όσοι δεν το έχετε… μυριστεί ή ακούσει) προς την αρχή, παρουσιάζει κάτι άλλο.

Ο Morten Tyldum που μας είχε δώσει το εξαιρετικό Imitation Game, δεν καταφέρνει να αξιοποιήσει την σεναριακή του ιδέα και να σταθεί περισσότερο (με αποκορύφωμα το άνευρο φινάλε) στους χαρακτήρες και στο σενάριο, χάνοντας την μπάλα από ένα σημείο και μετά.

Έτσι λοιπόν, σταδιακά όσο προχωράει η ώρα τα πράγματα γίνονται όλο και πιο… αχταρμάς, καθότι η ταινία παίρνει “δάνεια” από πολλές ταινίες του είδους (είναι ολοφάνερο), χωρίς να μαθαίνουμε περισσότερα τόσο για τους πρωταγωνιστές και γενικότερα το όλο concept.

Συν τοις άλλοις, μερικές ανατροπές δεν βγάζουν καν νόημα (ακόμα και η βασική περνάει στο ντούκου), ενώ πέραν ελαχίστων σκηνών, δεν αξιοποιείται το κλειστοφοβικό κλίμα της, αλλά και κάποιες ενδιαφέρουσες ιδέες που μπορούσαν να δώσουν το κάτι παραπάνω.

Με αρκετά καλύτερη διαχείριση θα μπορούσαν να δώσουν κάτι μοναδικό στο είδος του, αλλά οι σεναριακές ευκολίες και μερικές αχρείαστες σκηνές, δεν της επιτρέπουν να κάνουν διαφορά, αν και να πούμε την αλήθεια σε κάποια σημεία έχει τον χαβαλέ της και περνάει η ώρα.

Παρά το hype της (υπήρξαν φήμες ακόμα και για Όσκαρ, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν ισχύει), η ταινία Passengers δυστυχώς περνάει σχετικά απαρατήρητη και ενώ υπάρχουν πολλά στοιχεία που θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί, μένει στάσιμη.

Διότι είναι μια ταινία που έχει κάτι να “πει”, έχει καλό υλικό για διαχείριση, αλλά δεν το κάνει ποτέ, μιας και το σενάριο, δεν είναι καλά δουλεμένο και οι όποιες αρετές του δεν αξιοποιούνται σε μεγάλο βαθμό, ενώ οι χαρακτήρες είναι είναι ανά στιγμές “κενοί”, παρόλο που έχουν μερικές καλές στιγμές.

Η ταινία θα μπορούσε να εμβαθύνει στα κίνητρα των ηθοποιών και όλα όσα έχουν να πραγματευτούν αλλά δεν επικεντρώνεται σε πολλά από αυτά που βγάζει το θέμα και έτσι δεν ταυτίζεσαι ποτέ με τους Jeniffer Lawrence και Chris Pratt, ενώ υπάρχει δυσαρμονία σε δράση και πλοκή, με το Passengers να μένει αναποφάσιστο ως προς το τι θέλει.

Για να συνοψίσουμε, το Passengers είναι μια ταινία που δεν κατορθώνει να προσφέρει κάτι το φοβερό, μπορεί να την χαζέψεις αν την βρεις στην τηλεόραση ή κάποιο βράδυ για να χαλαρώσεις, αλλά η μέτρια διαχείριση και οι ευκολίες να τις στερούν κάτι καλό, σε μια προσπάθεια που σίγουρα αδικεί τον εαυτό της.

– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:

[line]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Διάρκεια” open=”false”] [counter num_start=”0″ num_end=”115″ num_prefix=” ” num_suffix=”” num_speed=”5″ num_color=”#9b59b6 “text_above=”Διάρκεια” text_below=”Λεπτά” text_color=”#000000″] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Πρωταγωνιστούν” open=”false”] [icon_list] [icon_list_item type=”check”] Jennifer Lawrence [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Chris Pratt [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Laurence Fishburne [/icon_list_item] [/icon_list] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Βαθμολογία” open=”false”] [icon type=”star”][icon type=”star”][icon type=”star-o”][icon type=”star-o”][icon type=”star-o”][/accordion_item][/accordion]

[line]

Passengers Trailer [feature_headline type=”left, center, right” level=”h2″ looks_like=”h4″ icon=”youtube-play”]

[line]

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ