Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΤαινίεςΚοινωνικέςΚριτική για το Pasolini

Κριτική για το Pasolini

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]

[line]

[dropcap]M[/dropcap]ια από τις πιο σπουδαίες και αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του παγκόσμιου σινεμά ήταν ο Pier Paolo Pasolini, ένας σκηνοθέτης ο οποίος και λατρεύτηκε με τις ταινίες του, αλλά και προκάλεσε αρνητικά σχόλια. Σε καμία περίπτωση ωστόσο, δεν “μειώθηκαν” τα έργα του, αναγνωρίζοντας όλοι ότι πρόκειται για έναν άνθρωπο με μεγάλο ταλέντο. Συνεπώς αυτή η προσωπικότητα ακόμα και 40 χρόνια μετά τον θάνατο του, δεν θα μπορούσε να αφήσει αδιάφορους τους σύγχρονους δημιουργούς.

[columnize] Νοέμβριος 1975. Σε μία διεφθαρμένη Ιταλία, όπου ο φόβος της αλήθειας και του πάθους βασιλεύει, ο Πιερ Πάολο Παζολίνι, ο οποίος ολοκληρώνει το αριστούργημα του SALO, καταγγέλλει και επιτίθεται διαρκώς στους πολιτικούς της χώρας του, γράφοντας οργισμένα άρθρα, τα οποία τελικά βάζουν την ζωή του σε κίνδυνο. Κατά τη διάρκεια της τελευταίας ημέρας της ζωής του ο Παζολίνι περνά τις ώρες του με την πολυαγαπημένη του μητέρα και αργότερα με τους καλούς του φίλους, πριν τελικά μπει στην Alpha Romeo του για την αναζήτηση νυχτερινών περιπετειών στην Αιώνια Πόλη. Την αυγή βρίσκεται νεκρός σε μια παραλία στην Όστια, στα περίχωρα της Ρώμης. [columnize]

Το Pasolini είχε όλα τα φόντα να γίνει μια σπουδαία ταινία για τον σκηνοθέτη, αλλά κάνει μερικά χαρακτηριστικά και μοιραία λάθη, τα οποία εξανεμίζουν τα λίγα θετικά στοιχεία της ταινίας. To βασικότερο ωστόσο είναι η προσέγγιση του Abel Ferrara, ο οποίος δεν στέκεται καθόλου στα έργα και τις ημέρες του σπουδαίου σκηνοθέτη.

Ενώ ο Willem Dafoe μοιάζει ιδανική περίπτωση ως Pasolini, μιας και φυσιογνωμικά ορισμένες φορές είναι ολόιδιος, ενώ σε πολλά σημεία είναι έξοχος ως προς την προσπάθεια απεικόνισης του, η ταινία μοιάζει να αδικεί τον εαυτό της, καθότι ενώ έχει μπόλικο υλικό (από την ίδια την φυσιογνωμία του σκηνοθέτη) που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, αλλά εν τέλει καταφέρνει ο Ferrara καταφέρνει να φτιάξει μια άνευρη ταινία.

Πέρα από το ότι σε 80 και κάτι λεπτά, δεν μπορούν να περιγραφούν στοιχεία που σίγουρα είχαν ενδιαφέρον όσον αφορά την ιδιοσυγκρασία και τις απόψεις του Pasolini, δεν είναι μόνο αυτό το θέμα της ταινίας μιας και η προσπάθεια περιγραφής της τελευταίας μέρας του σκηνοθέτη αφήνει πολλά κενά τόσο στην θεματολογία της ταινίας, όσο και στην προσπάθεια σκιαγράφησης του μυαλού και των ιδεών του.

Ενώ το πρώτο μέρος κρατάει κάπως το ενδιαφέρον με 2-3 πολύ ενδιαφέρουσες σκηνές, το δεύτερο είναι εντελώς ανιαρό, ακόμα και με την τελευταία σκηνή να είναι μεν καλογυρισμένη, ωστόσο να έχει χάσει το ενδιαφέρον της με τα όσα (δεν) έχουν προηγηθεί και σίγουρα το Pasolini να μην προσφέρει ότι υπόσχεται ή καλύτερα όσα θα περίμενε κανείς.

Ενώ όπως αναφέρθηκε, ο πρωταγωνιστικός ρόλος μοιάζει να “κουμπώνει” με τα χαρακτηριστικά του σκηνοθέτη, η ταινία δεν καταφέρνει να προβεί στην ανάλυση των στοιχείων που θα περίμενε κάποιος και ναι μεν υπάρχει αναφορά σε κάποια στοιχεία αλλά εντελώς επιδερμική και συνεπώς το Pasolini δυστυχώς ξεχνιέται γρήγορα.

Για να συνοψίσουμε λοιπόν η ταινία σαν σύνολο μοιάζει ως αποτυχημένη (όχι ότι είναι τόσο κακή), διότι ενώ υπάρχουν τόσα πολλά να ειπωθούν, μεταφερθούν αλλά και να αποτυπωθούν για τον δημιουργό και τις ταινίες του, το Pasolini έχει μια εντελώς λανθασμένη προσέγγιση, έναν αλλοπρόσαλλο ρυθμό και το κυριότερο δεν αποφασίζει ούτε σε ποια στοιχεία του θα σταθεί, ούτε ποιες πτυχές των ταινιών και απόψεων του θα απεικονίσει στην οθόνη.

[line]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Διάρκεια” open=”false”] [counter num_start=”0″ num_end=”86″ num_prefix=” ” num_suffix=”” num_speed=”5″ num_color=”#9b59b6 “text_above=”Διάρκεια” text_below=”Λεπτά” text_color=”#000000″] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Πρωταγωνιστούν” open=”false”] [icon_list] [icon_list_item type=”check”] Willem Dafoe [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Riccardo Scamarcio [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Ninetto Davoli [/icon_list_item] [/icon_list] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Βαθμολογία” open=”false”] [icon type=”star”][icon type=”star”][icon type=”star-o”][icon type=”star-o”][icon type=”star-o”][/accordion_item][/accordion]

[line]

[feature_headline type=”left, center, right” level=”h2″ looks_like=”h4″ icon=”youtube-play”] Pasolini Trailer

[line]

https://www.youtube.com/watch?v=iOVDmHmisQw

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ