Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΤαινίεςΔραματικέςΚριτική για το Rosewater

Κριτική για το Rosewater

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]

[line]

[dropcap]Y[/dropcap]πάρχουν κάποιες ταινίες που έχουν πραγματικά τεράστιες δυνατότητες για κάτι σπουδαίο και σίγουρα στην προκειμένη περίπτωση το γεγονός ότι σκηνοθετεί ο καυστικός και εξαιρετικός Jon Stewart έδινε από την αρχή ένα τεράστιο πλεονέκτημα και βάση θεματολογία στο Rosewater. Ποιο είναι ωστόσο το αποτέλεσμα της ταινίας;

[columnize] Το 2009, ένας Ιρανoκαναδός δημοσιογράφος που ζει στο Λονδίνο κι εργάζεται για το «Newsweek», επιστρέφει στη χώρα του για να καλύψει τις εκλογές. Παραμονές της ψηφοφορίας που ανέδειξε (με νοθεία) Πρόεδρο τον βαθιά συντηρητικό Μαχμούτ Αχμεντινετζάντ, ο Μπαχάρι δίνει μία συνέντευξη στη σατιρική αμερικανική εκπομπή του, όπου απαντά χιουμοριστικά στην ερώτηση «αν είναι κατάσκοπος». Αυτή η συνέντευξη, σε συνδυασμό με τη δημοσιογραφική του δράση και καταγραφή των βίαιων διαδηλώσεων μετά την άδικη έκβαση των εκλογών, στρέφει το καθεστώς εναντίον του και τον στοχοποιεί. Ο Μπαχάρι συλλαμβάνεται, φυλακίζεται και βασανίζεται για 118 μέρες. Το κωδικό όνομα του βασανιστή του: «Rosewater». [columnize]

Χωρίς αμφιβολία, ο Jon Stewart είναι ένας από τους πιο έξυπνους ανθρώπους στον χώρο της σάτιρας και κανείς δεν μπορεί να τον κατηγορήσει ότι μεροληπτεί παρόλο που (ανήκοντας στους Δημοκρατικούς) δεν έχει διστάσει ουκ ολίγες φορές να τα χώσει και στην κυβέρνηση αλλά και στους πάντες.

Επομένως τι καλύτερο από το να ντεμπουτάρει στην σκηνοθεσία με μια πολιτική ταινία η οποία έχει όλα τα φόντα για να γίνει μια σάτιρα-καταπέλτης; Τα πράγματα ωστόσο δεν είναι έτσι ακριβώς, μιας και μπορεί στην θεωρία τα πράγματα να είναι ιδανικά, στην πράξη ωστόσο είναι διαφορετικά.

Το Rosewater θα μπορούσε να είναι μια ταινία καυστική, όχι ακριβώς στο στυλ των εκπομπών του σκηνοθέτη (παρεπιπτόντως μόλις χτες τελείωσαν και οι εκπομπές του Stewart οριστικά), αλλά κάτι που θα μπορούσε να σατιρίσει τα δρώμενα αλλά και να δώσει μια στιβαρή ταινία.

Εντέλει και ενώ ακροβατεί προς το ενδιάμεσο (με έμφαση φυσικά στην σοβαρότητα των καταστάσεων), δεν καταφέρνει να κάνει κάτι από αυτά. Και σε αυτό παίζουν πολλά πράγματα ρόλο, στα οποία ίσως και να μην μπορούσε να κάνει και πολλά ο σκηνοθέτης.

Καταρχήν, είναι πολύ δύσκολο για κάποιον σκηνοθέτη να περάσει τις ιδέες του στην οθόνη, πόσο μάλλον όταν αυτός είναι άπειρος και πρόκειται για την πρώτη του απόπειρα. Αυτό είναι εμφανές στο Rosewater, το οποίο πολλές φορές μπερδεύει τον θεατή ως προς τον προσανατολισμό του.

Είναι φανερή η αμηχανία του Jon Stewart, o οποίος ενώ στο τεχνικό κομμάτι δεν το πάει και άσχημα και δείχνει ότι το κατέχει, στο περιεχόμενο της ταινίας είναι ολοφάνερο ότι θέλει πολύ δουλειά και γενικότερα το Rosewater δεν έχει την κατάλληλη διαχείριση.

Μπορεί να αποφεύγονται υπερβολές άλλων ταινιών και γενικότερα η παρουσίαση των χαρακτήρων να είναι κάπως πιο light και λιγότερο… προπαγανδιστικές, ωστόσο δεν υπάρχει εκείνο το “δέσιμο” που περιμένει ο θεατής ούτε το απειλητικό κλίμα (με την καλή έννοια) που θα άρμοζε στην περίσταση.

Το Rosewater ενώ σε μερικά σημεία δείχνει ότι θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για μια σάτιρα προς πάσα κατεύθυνση, εντέλει γίνεται μια άνευρη καταγραφή γεγονότων με το δεύτερο μέρος της ταινίας να είναι αρκετά πτωτικό και να μην προσφέρει ούτε αγωνία, ούτε συγκίνηση, ούτε μυστήριο.

Και εκεί είναι που η ταινία την “πατάει” διότι από ένα σημείο και μετά ακολουθεί την ίδια πεπατημένη άλλων ταινιών, χωρίς να μπορεί να κάνει την διαφορά παρόλο που υπάρχουν και θετικά δείγματα από την σκηνοθεσία του Jon Stewart, o οποίος θα ήταν άδικο να κριθεί πολύ αυστηρά και θα περιμένουμε σίγουρα περισσότερα σε τυχόν άλλη σκηνοθετική του προσπάθεια.

Για να συνοψίσουμε, το Rosewater δείχνει να θέλει αλλά να μην… μπορεί, μιας και υπάρχουν δεδομένα όλες οι καλές προθέσεις και το ταλέντο, ωστόσο η απειρία και η μη ικανότητα διαχείρισης των καταστάσεων οδηγεί σε μια ταινία που άξιζε πολλά περισσότερα. Πάντως αναμένουμε με ενδιαφέρον το επόμενο βήμα του Jon Stewart για να βγάλουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα, αλλά και να δούμε σίγουρα καλύτερα πράγματα.

– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Διάρκεια” open=”false”] [counter num_start=”0″ num_end=”103″ num_prefix=” ” num_suffix=”” num_speed=”5″ num_color=”#9b59b6 “text_above=”Διάρκεια” text_below=”Λεπτά” text_color=”#000000″] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Πρωταγωνιστούν” open=”false”] [icon_list] [icon_list_item type=”check”] Gael García Bernal [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Kim Bodnia [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Dimitri Leonidas [/icon_list_item] [/icon_list] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Βαθμολογία” open=”false”] [icon type=”star”][icon type=”star”][icon type=”star-o”][icon type=”star-o”][icon type=”star-o”][/accordion_item][/accordion]

[feature_headline type=”left, center, right” level=”h2″ looks_like=”h4″ icon=”youtube-play”] Rosewater Trailer

[line]

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ