Η νέα ταινία του Will Smith θα είναι η χειρότερη σε κριτικές για το 2016;

0
1085
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0    Average: 0/5]

Μερικές ταινίες τον τελευταίο καιρό έχουν μεγάλο ενδιαφέρον και μια από αυτές είναι το Collateral Beauty, η νέα ταινία του Will Smith, η οποία έχει ως σκηνοθέτη τον βραβευμένο με Όσκαρ David Frankel και ένα εκπληκτικό cast, αλλά ίσως αποδειχθεί το αντίθετο.

Οι κριτικοί μιλάνε για μακράν μια από τις χειρότερες ταινίες που έχουν γυριστεί για φέτος, για το γεγονός ότι χαραμίστηκαν σπουδαίοι ηθοποιοί, τραγελαφικό σενάριο και γενικότερα με ένα 13% στο Rotten Tomatoes, βάζει υποψηφιότητα για την χειρότερη ταινία σε κριτικές για το 2016, όπως θα δείτε και παρακάτω.

H υπόθεση είναι η εξής: Όταν ένας επιτυχημένος διαφημιστής στην Νέα Υόρκη βιώνει μια βαθιά, προσωπική τραγωδία και αποσύρεται από την καθημερινή του ζωή, οι συνάδελφοι του καταστρώνουν ένα δραστικό σχέδιο για να τον αναγκάσουν να αντιμετωπίσει τη θλίψη του, με έναν παράδοξο, αλλά βαθιά ανθρώπινο τρόπο.

Στο cast βρίσκουμε τους Will Smith, Edward Norton, Keira Knightley, Michael Peña, Naomie Harris, Jacob Latimore, Kate Winslet και Helen Mirren. Η σκηνοθεσία είναι του Frankel, το σενάριο του Allan Loeb (Wall Street: Money Never Sleeps, 21) και παραγωγοί είναι οι Bard Dorros (Triple 9) και Michael Sugar (Spotlight).

  • Δείτε τις πρώτες κρτικές τι αναφέρουν:

Jude Dry (IndieWire)
“Seeing Smith play a failed father calls to mind the similarly heavy-handed The Pursuit of Happyness, the 2006 film that earned Smith an Oscar nomination that year. That movie at least tackled the somewhat noble goal of depicting the true story of a man struggling to raise himself out of poverty and homelessness. With the bizarre way Whit and his crew talk about numbers and money, Collateral Beauty is just another story about spoiled rich people.”

Owen Gleiberman (Variety)
“The trouble with Collateral Beauty, though, isn’t the actors. It’s the movie itself, which keeps piling on the devices until it becomes top-heavy. A decade ago, in The Pursuit of Happyness, [Will] Smith proved he had the stuff to make a down-and-out character stingingly authentic, but in Collateral Beauty, when he gets all red-rimmed and teary, it feels like the actor’s showcase it is, because the film’s whole experience of suffering is engineered. Instead of using its metaphysical-deception plot as a conduit to genuine emotion, it just pushes the gimmickry further, suggesting that there’s a secret reason why [Helen] Mirren, [Kiera] Knightley, and [Jacob] Latimore are so good at leading Smith’s wounded hero to a better place.”

David Rooney (The Hollywood Reporter)
“Even if it hadn’t come along so soon after Manchester By the Sea, Kenneth Lonergan’s symphonic drama about a father emotionally crippled by loss, Collateral Beauty would look like silly high-concept Hollywood grief porn. That’s not to say David Frankel’s all-star weepie doesn’t work on its own manipulative terms, spreading its trail of goopy sentiment and inspirational homilies with technical finesse and some decent acting against the picturesque backdrop of New York City in the holidays. Audiences unconcerned about their sugar levels might eat it up.”

Peter Bradshaw (The Guardian)
“This horrifyingly yucky, toxically cutesy ensemble dramedy creates a Chernobyl atmosphere of manipulative sentimentality, topped off with an ending which M Night Shyamalan might reject as too ridiculous. This isn’t Frank Capra. It is emotional literacy porn, like an aspirational self-help bestseller written by Keyser Söze. At the end of it, I screamed the way polar bears are supposed to when they get their tongues frozen to the ice.”

Dan Callahan (The Wrap)
“An all-star cast submits to flagrant actor abuse in Collateral Beauty, which is every bit as lame as its title. To paraphrase Groucho Marx, this is a movie where we watch Will Smith, Edward Norton, Kate Winslet, Helen Mirren, Naomie Harris, Keira Knightley and several other fine players bore holes in themselves so that we can watch the sap run out.”

Alan Scherstuhl (Village Voice)
“[Smith is] really convincing as someone who doesn’t want to be there. It’s the kind of serious performance you sometimes see from Adam Sandler or Robin Williams when they mistake ‘seriousness’ for giving us nothing.”

Stephen Whitty (New York Daily News)
“The rest of the actors are only passable, though, and Keira Knightley has turned into a parody of herself — eyes perpetually wide and sideways, mouth slightly open. Really, she has one expression throughout the entire movie: Embarrassed disbelief. Perhaps that was her reaction to reading the script.”

– Περισσότερα θέματα θα δείτε:

Cineramen
Νίκος Δρίβας

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.