Οι καλύτερες ταινίες που έγιναν για την γυναίκα

0
313
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0    Average: 0/5]

Υπάρχουν πολλές ταινίες οι οποίες έχουν καταφέρει να αφήσουν εποχή και γενικότερα να χαρακτηριστούν από τις καλύτερες και πιο κλασικές του είδους, πολλές εκ των οποίων οφείλονται και στην σκηνοθετική δεινότητα.

 

Σε συνέχεια πολλών αφιερωμάτων που έχουν γίνει δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στις ταινίες που πρέπει να δει κάθε γυναίκα. Είναι διαφορετικών ειδών αλλά και θεματολογίας και φυσικά σας τις παραθέτουμε, είτε με την μορφή trailer, είτε με την υπόθεση τους, σε ένα συνδυαστικό αφιέρωμα.

The Double Life of Veronique (Krzysztof Kieslowski, 1991)

The Mirror (Andrei Tarkovsky, 1975)

In the Mood for Love (Wong Kar Wai, 2000)

Kwaidan (Masaki Kobayashi, 1964)

Ugetsu (Kenji Mizoguchi, 1953)

In the Realm of the Senses (Nagisa Oshima, 1976)

Gertrud (Carl Theodor Dreyer, 1964)

The Three Colors Trilogy (Krzysztof Kieslowski, 1993-1994)

Wings of Desire (Wim Wenders, 1987)

The Innocent (Luchino Visconti, 1976)

Last Year At Marienbad (Alain Resnais, 1961)

Daisies (Vera Chytilova, 1966)

Szinbad (Zoltan Huszarik, 1971)

L’Avventura, La Notte, L’Eclisse (Michelangelo Antonioni, 1960-1962)

Marketa Lazarova (Frantisek Vlacil, 1967)

Under the Skin (Jonathon Glazer, 2013)

Chungking Express (Wong Kar Wai, 1994)

Mandala (Akio Jissoji, 1971)

Fucking Amal (Lukas Moodysson, 1998)

Mauvais Sang (Leos Carax, 1986)

Bright Star (Jane Campion, 2009)

Faust (Alexandar Sokurov, 2011)

Gloria (Sebastian Lelio, 2013)

Melancholia (Lars Von Trier, 2011)

Once Upon a Time in Anatolia (Nuri Bilge Ceylan, 2011)

My Summer of Love (Pawel Pawlikowski, 2004)

Eros Plus Massacre (Yoshishige Yoshida, 1969)

Valerie and Her Week of Wonders (Jaromil Jires, 1970)

Vanishing Waves (Kristina Buozyte & Bruno Samper, 2012)

A Woman Under The Influence (John Cassavetes, 1974)

Η Μέιμπελ είναι σύζυγος και μητέρα και παρόλη την αγάπη του συζύγου της, Νικ, το σπίτι τους απειλείται από την παραφροσύνη της. Ο Νικ παλεύει με κάθε δύναμη να διατηρήσει την ισορροπία, αλλά όταν φτάνει να επηρεάσει και τα παιδιά τους αναγκάζεται να την περιορίσει.

Persona (Ingmar Bergman, 1967)

Μία νέα νοσοκόμα αναλαμβάνει τη φροντίδα της Elisabeth Vogler, η οποία φαίνεται αρκετά υγιής, αλλά δε μιλάει. Καθώς περνούν χρόνο μαζί, η Alma μιλάει στην Elisabeth συνεχώς, χωρίς να παίρνει κάποια απάντηση. Της εξομολογείται τα μυστικά της και εντέλει ανακαλύπτει ότι τις συνδέουν πολλά όμοια στοιχεία των χαρακτήρων τους.

3 Women (Robert Altman, 1977)

Η Πίνκι είναι μια αδέξια έφηβη που πιάνει δουλειά σε σπα στην έρημο της Καλιφόρνιας. Θα δεθεί στενά με τη συνάδελφο της, Μίλι, όταν οι δυο τους βρεθούν να μένουν στο ίδιο δωμάτιο. Συχνάζουν σε ένα μπαρ, ιδιοκτησία μιας μυστηριώδους έγκυας γυναίκας και του συζύγου της που κάποτε ήταν καουμπόης. Μετά από δύο συναισθηματικές κρίσεις, οι τρεις αυτές γυναίκες ανταλλάσουν ταυτότητες και προσωπικότητες, ώσπου καταλήγουν σε έναν νέο τύπο οικογένειας που μοιάζει να τους προσφέρει όσα αποζητούσαν.

The Piano Teacher (Michael Haneke, 2001)

Η Έρικα ζει στη Βιέννη. Διδάσκει πιάνο. Λατρεύει τον Μπαχ και τον Μπραμς, για την αρμονία, τη μαθηματική ακρίβεια και το ελεγχόμενο συναίσθημά τους. Ζει με τη μητέρα της, η οποία την καταπιέζει και την κατευθύνει σαν να είναι ακόμα το μικρό της κοριτσάκι. Μόνο που η Έρικα έχει επιθυμίες, ανάγκες και στόχους τόσο μεγάλους, τόσο επιτακτικούς που αναγκάζεται να τους κρύβει ερμητικά. Oι επισκέψεις της σε σινεμά με ταινίες πορνό και σε μαγαζιά με στριπ-σόου είναι συχνές. Η πειθαρχία στην ψυχή της την αναγκάζει να αισθάνεται μόνο με τον ακραίο πόνο, να ερεθίζεται μόνο με την πιο ακόλαστη ηδονοβλεψία. Η γυναικεία φύση των άκρων θα έρθει στην επιφάνεια όταν η Έρικα θα νοιώσει έλξη για τον νεαρό, χαρισματικό μαθητή της.

The Bitter Tears of Petra von Kant (Rainer Werner Fassbinder, 1972)

Η Πέτρα φον Καντ είναι μια σχεδιάστρια μόδας γεμάτη αλαζονεία και φέρεται άσχημα στην βοηθό της, Μαρλέν. Όταν γνωρίζει την 23χρονη Κάριν που θέλει να γίνει μοντέλο, την ερωτεύεται και την προσκαλεί να μείνει μαζί της.

All About My Mother (Pedro Almodóvar, 1999)

Οταν χανει το 17χρονο γιο της σε αυτοκινητιστικο ατυχημα μια νοσοκομα παει στη Βαρκελωνη για να ψαξει τον πατερα του. Χωρισαν πριν γεννηθει το παιδι γιατι εκεινος εγινε τραβεστι. Κατα τη διαρκεια της αναζητησης συναντα μια νεαρη καλογρια με ειτζ και μια σταρ του θεατρου. Ζει μια μικρη περιπετεια στον κοσμο των τραβεστι με δραματικο τελος.

The Passion of Joan of Arc (Carl Th. Dreyer, 1928)

Το χρονικό της δίκης της Ιωάννας της Λωραίνης, η οποία έχει να εξηγήσει για τα θεϊκά της οράματα, αλλιώς την περιμένει η φωτιά ως αιρετική και βλάσφημη.

Inland Empire (David Lynch, 2006)

Η Nikki (Laura Dern) είναι μια παντρεμένη ηθοποιός, στην οποία προσφέρεται ένας πρωταγωνιστικός ρόλος σε ταινία που θα σκηνοθετεί ο Kingsley Stewart (Jeremy Irons). Ο συμπρωταγωνιστής της είναι ο Devon (Justin Theroux) που υποδύεται τον Billy, ενώ η Nikki υποδύεται την Sue. Οι δυο τους σύντομα θα αποκτήσουν ερωτική σχέση, ενώ θα μπερδέψουν την πραγματικότητα με τους χαρακτήρες που υποδύονται.

Mulholland Drive (David Lynch, 2001)

Μια όμορφη νεαρή γυναίκα γλιτώνει από ένα τροχαίο ατύχημα, αλλά χάνει εντελώς τη μνήμη της. Χαμένη στο Λος Άντζελες, μπαίνει κρυφά σε ένα σπίτι, όπου στη συνέχεια την ανακαλύπτει η Μπέτι, μια νεαρή ηθοποιός η οποία έρχεται να βρει την τύχη της στο Χόλιγουντ. Με τη βοήθεια της Μπέτι, η «Ρίτα» -όπως αυθαίρετα βαφτίζεται η αγνώστου ταυτότητας γυναίκα, εμπνευσμένη από μια αφίσα της Τζίλντα που βρίσκεται στο σπίτι- αναζητά το χαμένο της παρελθόν μέσα από κάποιες «εκλάμψεις» ονομάτων και λέξεων που φωτίζουν αμυδρά το μυαλό της σε ανύποπτο χρόνο.

The Piano (Jane Campion, 1993)

Η ιστορία διαδραματίζεται στην Νέα Ζηλανδία τον 19ο αιώνα. Η Έιντα είναι μια μουγκή Σκοτσέζα που ταξιδεύει μαζί με τη μικρή της κόρη στη Νέα Ζηλανδία, με σκοπό να παντρευτεί τον Στιούαρτ. Η Έιντα επειδή δεν μπορεί να αποχωρισθεί το αγαπημένο της πιάνο, θα το πάρει μαζί της. Ερχομένη στη νήσο το όργανο θα καταλήξει στην ιδιοκτησία του Μπέινς, υπάλληλου του Στιούαρτ.

Cries and Whispers (Ingmar Bergman, 1972)

Η Κάριν και η Μαρία εγκαθίστανται στο σπίτι της αδελφής τους Άγκνες, η οποία πάσχει από καρκίνο. Ενώ προσπαθούν να συμπαρασταθούν στην ετοιμοθάνατη αδελφή τους, έρχονται στην επιφάνεια θραύσματα του παρελθόντος, που αποκαλύπτουν ότι οι ζωές του είναι γεμάτες ψέματα, υποκρισία και απαγορευμένους έρωτες. Μοναξιά, ενοχές και ζήλια δηλητηριάζουν τις σχέσεις τους εμποδίζοντάς τις να πλησιάσουν η μια την άλλη.

Belle De Jour (Luis Buñuel, 1967)

Η Severine είναι μια όμορφη γυναίκα που είναι παντρεμένη με έναν γιατρό. Αγαπάει πολύ τον σύζυγό της, αλλά δεν μπορεί να έρθει πλέον σωματικά κοντά του. Στη φαντασία της ζει διάφορες ερωτικές ιστορίες για να ικανοποιήσει τις επιθυμίες της. Μετά από λίγο καιρό καταλήγει να ζει διπλή ζωή, περνώντας τα πρωινά ως αγνή κι ενάρετη γυναίκα στο σπίτι της, ενώ τα απογεύματα δουλεύει ως πόρνη σε έναν οίκο ανοχής.

Blue Is The Warmest Colour (Abdellatif Kechiche, 2013)

Η 15χρονη Αντέλ ονειρεύεται να βρει την αγάπη στη ζωή της. Όταν γνωρίζει τον Τομάς, έναν όμορφο και φιλικό άγνωστο που την ερωτεύεται στιγμιαία, τα όνειρα της δείχνουν να βγαίνουν αληθινά. Πριν καλά-καλά φουντώσει, όμως, το ρομάντζο, η Αντέλ αρχίζει να έχει ερωτικές φαντασιώσεις με μια κοπέλα με μπλε μαλλιά που είδε τον δρόμο. Δεν μπορεί πλέον να το αρνείται: της αρέσουν οι γυναίκες. Όταν το κορίτσι με τα μπλε μαλλιά έρχεται και κανονικά στη ζωή της, μια φλογερή σχέση ξεκινάει.

Before Sunrise/ Before Sunset/ Before Midnight (Richard Linklater, 1995, 2004, 2013)

Ο Αμερικανός Τζέσι και η Γαλλίδα Σελίν κάνουν διακοπές στη νότια Πελοπόννησο με τις κόρες τους. Υπάρχουν νέα θέματα συζήτησης, αλλά και η ίδια τους η σχέση μπαίνει σε διαλογική δοκιμασία. Η καθημερινότητα έχει αφήσει το στίγμα της.

A Woman Is A Woman (Jean Luc Godard, 1961)

H Aντζελα, μια στριπτιζέζ, θέλει να κάνει παιδί αλλά ο άντρας της αρνείται. Aπό οργή και αντίδραση, στρέφεται για «βοήθεια» στον καλύτερό του φίλο, όμως έχει ενδοιασμούς…

Cleo From 5 To 7 (Agnès Varda, 1962)

Η Cleo είναι μια γαλλίδα τραγουδίστρια που περιμένει τα αποτελέσματα κάποιων ιατρικών εξετάσεων που έκανε. Πιστεύει ότι έχει καρκίνο και ότι θα πεθάνει σύντομα. Σε δυο ώρες έχει ραντεβού με το γιατρό και μέχρι τότε περιπλανιέται στους δρόμους του Παρισιού.

Rosetta (Jean-Pierre & Luc Dardenne, 1999)

Ο φακός ακολουθεί την ιστορία μιας 18χρονης κοπέλας από το Βέλγιο, στην αναζήτησή της για δουλειά, με σκοπό να ανεξαρτητοποιηθεί από την οικογένειά της.

Cineramen
Νίκος Δρίβας

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.