Τhe Expendables 2 (2,5 / 5)

10
911
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 5    Average: 1/5]

Διάρκεια: 92′
Πρωταγωνιστούν: Σιλβέστερ Σταλόνε. Τζέισον Στέιθαμ, Ζαν Κλόντ Βαν Ντάμ και πολλοί άλλοι.

Ο Barney Ross (Sylvester Stallone), ο Lee Christmas (Jason Statham), ο Yin Yang (Jet Li), ο Gunnar Jensen (Dolph Lundgren), ο Toll Road (Randy Couture) και ο Hale Caesar (Terry Crews) επανενώνονται, καθώς ο Mr. Church (Bruce Willis) προετοιμάζει τους Αναλώσιμους για μία φαινομενικά απλή αποστολή. Τα σχέδιά τους όμως πάνε στράφι όταν ένας από αυτούς δολοφονείται από τον Jean Vilain (Jean-Claude Van Damme). Έχοντας πλέον στο πλευρό τους δύο νέα μέλη, τους Billy the Kid (Liam Hemsworth) και Maggie (Yu Nan), οι Αναλώσιμοι καλούνται να σταματήσουν την απειλή που εγκυμονεί ένα θανάσιμο όπλο αλλά και να πάρουν εκδίκηση για τον χαμένο αδερφό τους.

Πριν από δυο χρόνια είχαμε την πρώτη μεγάλη συγκέντρωση πολλών superstar του trash κινηματογράφου (κυρίως παλιοσειρών) και η επιτυχία της δεδομένα έφερε και το πολυαναμενόμενο sequel. Φυσικά, όποιος περιμένει κάτι άλλο εκτός από ξυλίκι, εκρήξεις, πιστολίδι και lame ατάκες καλό θα ήταν να σταματήσει να διαβάζει την κριτική. All in σε αυτη τη δεύτερη ταινία με μεγαλύτερη συμμετοχή των Bruce Willis και Arnold Schwarzenegger, ενώ υπάρχουν και οι παρουσίες των Chuck Norris και Jean Claude Van Damme. Ωστόσο, εκτός από χαβαλέ και δράση υπάρχει και ένα μεγάλο μειονέκτημα, που “ρίχνει” την ταινία και αυτό είναι η προσπάθεια σοβαροφάνειας της για περίπου ένα 20λεπτο με μισάωρο, εκεί όπου υπάρχει μεγάλη “κοιλιά”. Aπό κει και πέρα όμως μετά και από την πολυ αναμενόμενη και αρκετά αστεία cameo του Chuck Norris, αντάξια της φήμης που τον περιβάλλει αρχίζει και πάλι η δράση και ο σαματάς. Γουίλις και Άρνι μπαίνουν πιο δυναμικά στο παιχνίδι και τα πάντα γίνονται ρημαδιό. Σε γενικές γραμμές, το Expendables 2 είναι ακριβώς αυτό που περιμένεις να δείς, αν και να πώ την αλήθεια η πρώτη ταινία ανέβασε τον πήχη και περίμενα λίγο περισσότερα πράγματα. Η ταινία αυτή έχει περισσότερη κωμωδία αλλά λιγότερη δράση απ’ ότι περιμένεις (παρόλο που έχει αρκετή δράση) σε σχέση με την πρώτη ταινία, ωστόσο είναι μια χαρά περιπέτεια και σίγουρα θα διασκεδάσει τον θεατή, που δεν έχει απαιτήσει φυσικά να δεί κάτι το εξεζητημένο.


Cineramen
Νίκος Δρίβας

Νίκος Δρίβας

Facebook Twitter Google+

Δημιουργός και συντάκτης του www.cineramen.gr αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά

Share

Δείτε ακόμα στο Cineramen

10 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Δεν μίλησα για Μπρούς Γουίλις, αλλά γενικά… Ε Σταλόνε, Σβαρτζενέγκερ, Βαν Ντάμ, Νόρις και Lundgren είναι trash action stars όπως και να το κάνουμε!

  2. Ε, μία ερώτηση αναφορικά με ορισμούς: Τι εστί “trash” κινηματογράφος, κατά τη γνώμη σας; Ο Κυνόδοντας εντάσσεται εκεί; Η ανθρώπινη σαρανταποδαρούσα; Γιατί αυτά μπορώ να πω με ασφάλεια ότι λεκτικά εντάσσονται στην κατηγορία “trash” (ελληνιστί: Σκουπίδια-απορρίμματα), αλλά δε βλέπω τον κοινό άξονα αναφοράς σε σχέση με τις ταινίες του Van Damme και του Stallone.

  3. Sorry που ρωτάω…αλλά αδερφέ πως το αιτιολογείς αυτό? Κυρίως για τους δύο πρώτους και τον Bruce Willis (που last time i checked είναι pure action star όπως οι άλλοι δυο), για τους υπόλοιπους είναι άλλη συζήτηση πιο “technical”.

  4. Trash δεν είναι ακριβώς απορρίματα-σκουπίδια σαν όρος τραγουδιών, ταινιών ή λοιπών κατηγοριών, αλλά θεωρείται σαν την cult κατηγορία.
    Το είπα και πριν ο Bruce Willis ΟΧΙ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ σ’ αυτή την κατηγορία, αλλά οι υπόλοιποι (με εξαίρεση και Statham) όσο να ‘ναι είναι λίγο έως πολύ trash cult ηθοποιοί!
    Και θεωρώ εντελώς άστοχο το σχόλιο με τον Κυνόδοντα, επίσης. Τι σχέση έχει με το Expendables, γενικά σαν είδος ταινίας; Μερικούς σας έχει χαλάσει μάλλον το ότι μια ελληνική ταινία πήγε μέχρι τα Όσκαρ (καλή ή κακή δεν έχει σημασία).

  5. Καμία μα καμία σχέση ο όρος «trash» με τον όρο «cult». Cult δεν μπορεί να δημιουργηθεί μια ταινία from scratch για να έχει αυτό το αποτέλεσμα γιατί δεν είναι στο χέρι της. Cult film δεν είναι μια ταινία συγκεκριμένου είδους (π.χ horror) με συγκεκριμένους μηχανισμούς, συγκεκριμένα κανάλια διανομής, συγκεκριμένα κόστη-κέρδη και συγκεκριμένες παραδόσεις που κουβαλάει το genre στο οποίο εντάσεται.

    Αλλά κάτι που δημιουργούν οι θεατές του εκάθοστε είδους, ή και πολλών (crossover) ως θετική αντίδραση είτε άμεσα, είτε με καθυστέρηση, είτε σε βάθος χρόνου, είτε σε ακραίες περιπτώσεις σε αρκετό βάθος χρόνου, κρατώντας την, στον αφρό με το απλοϊκό για συντομία «following».

    Ο όρος «trash» πάλι είναι δανεισμένος από την T.V επί το πλείστον αλλά στη προκειμένη περίπτωση δεν αφορά και αυτός συγκεκριμένο είδος κτλ, αλλά έχει μερικές βασικές και τεράστιες διαφορές. Στάνταρ zero to none production values, συγκεκριμένα κανάλια διανομής , zero to none κόστος (κυριολεκτικά zero to none και όχι π.χ κόστος με όλα μέσα 5-7εκ που είναι το low budget mark μιας καλής straight to dvd ταινίας) , 4-5 days shooting, χρησιμοποίηση «stock footage» από άλλες παραγωγές, ανακύκλωση ολόκληρων 20 λεπτων από άλλες παραγωγές και άλλα πολλά με αυτά να θεωρούνται συνήθως τα πιο βασικά. Χαρακτηριστικά παραδείγματα κάποιες ταινίες του Puppi Avati, σχεδόν όλες του Joe D’ Amato, οι παραγωγές της Full Moon (evil bong π.χ), κάποια από τα cash-ins Ιταλών-Τούρκων-Καναδών-Ελλήνων κ.α που αντέγραφαν συνήθως σκηνή προς σκηνή με τραγελαφικά αποτελέσματα (μιας και ισχύουν σχεδόν όλα τα παραπάνω) πετυχημένες παραγωγές εκατομμυρίων από Ευρώπη και ΗΠΑ. Eνώ τέλος εν συντομία , αυτός ο όρος ταιριάζει «γάντι» σε φανερά επιτηδευμένες προσπάθειες (με πάνω κάτω όλα τα στοιχεία που ανέφερα παραπάνω) ώστε ως αποτέλεσμα να αποδωθεί αυτός ο όρος μιας και και επιδιώκεται εξ’ αρχής.

    • Επί της ταμπακέριας λοιπόν όταν μιλάμε για παραγωγές του action genre (major studio αλλά και ενίοτε ρεφενέ ή όχι με production companies που πουλάνε την ταινία με pick up deals για τη διανομή) οι οποίες έχουν προυπολογισμούς ΑΕΠ μιας μικρής χώρας ή νησιωτικής χώρας στη τελική, με τα καλύτερα production values, τα καλύτερα crew, μοντέρ, stunt coordinators, stunt directors, tactical, weapon, explosive specialists και δεν συμμαζεύεται) και αυτές βασίζονται στο να πάρουν το αποτέλεσμα που περιμένουν και το παίρνουν σε συντριπτικό ποσοστό (γιατί πάντα υπάρχει το hit και το miss στο παιχνίδι και άλλοι παράγοντες) επάνω στους Arnie, Sly, Willis (no particular order between gods) που είναι οι 3 mega icons του genre εδώ και 30 χρόνια και συνεχίζουν, είναι άστοχο, άτυχο, άτοπο αλλά και άδικο να πέφτουν στο τραπέζι άσχετοι όροι.

      Και μιλάμε τώρα για 30 χρόνια, 6 δις (worldwide) το κεφάλι πάνω κάτω κέρδη (Adjusted σε σημερινές τιμές) Δηλαδή μιλάμε για από τα βαρύτερα χαρτιά όλης της βιομηχανίας και τα πιο βαριά χαρτιά στο genre επί σειρά ετών. Άρα αν αυτοί οι τρείς (χωρίς εξαιρέσεις) είναι ο όρος που χρησιμοποίησες στην αρχή, τότε όλο το action genre είναι κατ’ εσέ το ίδιο πράγμα, κάτι που αρνήθηκες έπειτα, συγχέοντας όρους που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Οπότε πολύ απλά είναι ηλίου φαεινότερον πως ο όρος είναι μη αποδεκτός για το cream of the crop ενός genre και τα πιο respected, αναγνωρισμένα, πετυχημένα χαρτιά του. Άλλωστε δεν μιλάμε για τον κάθε Λορένζο Λάμας, τον κάθε Μαρκ Ντάκασκος, τον κάθε Νταγκ Μπράντλει, τον κάθε Lou Ferigno, τον κάθε Βrad Johnson τον κάθε Reb Brown, και τον κάθε Gianni Garko, αν θες να μιλήσουμε περί πραγματικού όρου για, trash oνόματα σε τrash και crappy ανύπαρκτα production values και συντελεστές.

      Μιλάμε για αυτούς που πήραν τα blue print του hero όπως αυτό διαμορφώθηκε από την προηγούμενη γενιά (Wayne, ΜcQueen, Βronson π.χ ) έβαλαν τα δικά τους στοιχεία αγκαζέ πάντα με την εποχή, όπως έκαναν οι προηγούμενοι τους, που πήραν τη σκυτάλη από τους πιο προηγούμενους (James Cagney π.χ) και πάει λέγοντας είτε μπρος είτε πίσω, γεγονός που είναι και το απολύτως φυσιολογικό μέσα στην ιστορία ολόκληρου του action genre και το πως αυτό μεταμορφώνεται, αλλάζει, αφομοιώνει και δουλεύει από τη γέννηση του.

      Όσο για τον Βρασίδα (my personal favorite) δεν είναι ο μοναδικός of the bunch που έχει δοκιμάσει να κάνει κάτι το διαφορετικό από το genre που υπηρετεί και τον χαρακτηρίζει σαν «house hold name» στη βιομηχανία. Όπως επίσης δεν είναι ο μοναδικός που έχει κάνει επιτυχία με κάτι διαφορετικό. Από την άλλη ο Ιασωνάκος έχει δείξει πως μπορεί να αποτελέσει άξιο διάδοχο των Mega Icons και είναι ένα γερό χαρτί, που κυκλοφορεί τα τελευταία 10 περίπου χρόνια στο action genre. Αν αποφύγει τις κακοτοπιές που έπεσαν άλλοι ηθελημένα είτε άθελα τους θα αφήσει εποχή και θα φτάσει τα χρόνια των άλλων στο κουρμπέτι. Ακόμα και αν πέσει όμως, μπορεί να διδαχθεί δυο πράγματα από τον Sly που είναι το real-life underdog who gets the championship στη βιομηχανία.

      I rest my solid case. Μεγάλο βγήκε αλλά άξιζε το κόπο.

      Υ.Γ Αυτό που πρέπει να απασχολεί είναι όχι αν πήγε ο «κυνοδοντας» στα όσκαρ…αλλά γιατί δεν έχεις έστω και βιοτεχνία παραγωγής ταινιών όλων των genre στη χώρα και γιατί έκλεισαν τις πόρτες κάποιοι της εγχώριας «ταινιό-μαφίας» στον Ηλιάδη επειδή αποφάσισε να πάει στη «Μέκκα» από το να κάτσει στη ψαροκώσταινα να φιλάει κατουρημένες ποδιές.

  6. Πωπω Snake τι έμπνευση είναι αυτή, χαχα! Ολόκληρο μυθιστόρημα… Σε άλλα συμφωνώ σε άλλα διαφωνώ αλλά τα υστερόγραφο σου είναι όλα τα λεφτά και πρέπει να προβληματίσει τους Έλληνες παραγωγούς, γιατί ειδικά τώρα με την κρίση θα μπορούσανε λίγο να εκμεταλλευτούμε τον κινηματογράφο, από το να πασάρουνε συνέχεια στον κόσμο κονσέρβες και τουρκικες μπούρδες…

  7. Έμεινα μόνο στα true facts. Έφαγα και δυο τρεις παραγράφους. Nτοκιμενταρίστικη διάθεση. Nα ναι καλά και οι συνδρομές επί πληρωμή στα imdb και τα πιο movie industry sites.

    Μυθιστόρηματα…ευτυχώς γράφουν άλλοι, δεν μου πάει. Αλλά είπα i made my solid case. Η φάση είναι πως κατά διαβολική σύμπτωση τα είπε πάνω κάτω και ο Statham (περι icons ανα δεκαετίες Εastwood-Sly-Arnold κτλ) σε μια συνέντευξη που προδημοσιεύτηκε. Μάλλον πρέπει να με διαβάζει.

    Όσο για τους έλληνες παραγωγούς…εδώ γελάνε. Ποιοι τα κανάλια? ή η Νοβα? Το να νομίζει ο χθεσινός Μπέκιος (που χρεοκώπησε μαζί με άλλους φυσικά δύο Α.Ε που είχαν τρελά έσοδα) ότι βάζοντας 100.000 ευρώ η Nova επιτελεί και “έργο” γελάει ακόμα περισσότερο ο κόσμος. Δν είσαι δα και το Canal + που έδινε 90εκ για να κάνει το 5th Element. H Audiovisual από την άλλη δεν ρισκάρει ενώ έχει “απόθεμα” λόγω ιδιοκτητών (και καλά κάνει μάλλον). Ενώ το Ε.Κ.Κ τα τρώνε οι ίδιοι και οι ίδιοι και οι κολλητοί τους. Γνωστά τα σκάνδαλα με τα χρήματα του κοσμάκη που πάνε στο ταμείο του Ε.Κ.Κ. Όσο για τα “τούρκικα” δεν ξέρω πόσο χρονών είσαι αλλά κάποτε στα βιντεοκλουμπ υπήρχε ολόκληρη κατηγορία με αυτή την ονομασία, οπότε δεν είναι και κάνα καινούργιο φρούτο στην ουσία. Τις ίδιες “αξίες” έχουνε με τις εδώ παραγωγές. Μαρθαβουρτσισμό,άδικη κενωνία και είμαι φτωχός αλλά αγαπάω μια πλούσια. Τι Κλακ Φιλμς τι σαπουνόπερα από Τουρκία.

    Η πλάκα είναι όμως που μερικοί υπερ-πατριδες έχουν ξεσηκωθεί και λένε διάφορες μπούρδες. Μάλλον θα τους λείπουν τα Μεξικάνικα που ήταν πριν καμια δεκαετία παντού στις τηλεοράσεις.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.