Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΚριτικέςΚριτική για την ταινία Marriage Story

Κριτική για την ταινία Marriage Story

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 1 Average: 5]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 1 Average: 5]

[line]

[dropcap]Ο[/dropcap] Τσάρλι (Driver), ένας θεατρικός σκηνοθέτης στην εναλλακτική σκηνή της Νέας Υόρκης και η Νικόλ (Johansson), μια υποσχόμενη ηθοποιός που δεν έχει ξεδιπλώσει το ταλέντο της, περιγράφουν εναλλάξ το τι αγαπούν ο ένας στον άλλο, μετά από δέκα χρόνια γάμου. Τα λεγόμενά τους συνοδεύονται από ένα μοντάζ των προσωπικών τους στιγμών, που αποπνέουν μια αίσθηση απόλυτης φυσικότητας: σαν μια γλυκιά αδιάκριτη ματιά στη ζωή που βρίσκει πάντα τον τρόπο να διαβρώσει τα ανθρώπινα αισθήματα. Ένα πολυεπίπεδο «δράμα διαζυγίου» που ισορροπεί ανάμεσα στο δάκρυ και το χαμόγελο και βυθίζεται στα άδυτα ενός ακατανόητου λαβύρινθου: ο χωρισμός είναι κάτι πολύ πιο βαθύ από το απλό τέλος μιας ιστορίας.

  • Γράφει ο Παναγιώτης Πυλαρινός απο το CinemaFiles

Μία ταινία που έχει για θέμα το χωρισμό δύο γονιών και τον αγώνα τους για την επιμέλεια του παιδιού τους , η οποία θέτει σαν στόχο σχεδόν απο το ξεκινημά της τη συναισθηματική φόρτιση των θεατών της ,ώστε πετύχει το αποτέλεσμα που θέλει , εξασφαλίζοντας δηλαδή την σχετική επιτυχία που είναι η δραματική πλοκή και οι over the top “θεατρινισμοί” των πρωταγωνιστών της. Πολλές ταινίες που έχουν “πατήσει” στην παραπάνω φόρμουλα , έχουν κερδίσει τις εντυπώσεις και τις αμφιβολίες όμως σχετικά με το πόσο όσα διαδραματίστηκαν ήταν πραγματικά ή όχι.

Η ιστορία του γάμου του Noah Baumbach το κάνει αυτό, και το κάνει καλά. Είναι η Kramer εναντίον Kramer έκδοση , που έγινε για μια γενιά που δεν έχει δει το Kramer εναντίον Kramer. Το Marriage Story είναι μια ρεαλιστική απεικόνιση των “κακουχιών” ενός διαζυγίου , όπου μέσα από την αφηγηματική κατασκευή του, διηγείται μια ιστορία για έναν γάμο σε κρίση.

Η ταινία ξεκινάει με ρυθμό, με δυο ιστορίες: την ιστορία του Τσάρλι και την ιστορία της Νικόλ. Όπως, όμως, η ταινία προχωράει και αναμειγνύονται και οι δικηγόροι, τα νοήματα των ιστοριών αλλάζουν. Αρχίζουν να μοιάζουν με νομικές διαμάχες και η αλήθεια τείνει να διαστρεβλώνεται. Μοιάζει με ένα αγώνα ποιος θα δώσει τον σωστό ορισμό του γάμου.

H ταινία φαίνεται οτι αντλεί “δύναμη” απο τους προσωπικούς “αγώνες” του Noah Baumbach με την πρώην σύζυγό του, Jennifer Jason Leigh. Και αυτό μπορεί να ισχύει. Το ζευγάρι παντρεύτηκε το 2005, αλλά χώρισαν το 2013, και οι πιθανές ομοιότητες μεταξύ του Baumbach και της Leigh στους χαρακτήρες των Driver και Johansson , είναι παραπάνω απο ορατές.

[image type=”none” float=”none” src=”https://www.cineramen.gr/wp-content/uploads/2019/11/marriage-story-2-e1574884879965.png” info=”none” info_place=”top” info_trigger=”hover”]

Στο θέμα της βέβαια -όπως αναφέραμε και πιο πάνω- έχουν “πατήσει” πολλές κινηματογραφικές ταινίες – ο χωρισμός δύο γονιών μαζί με την “ανάδυση” των πολλών -τελικά- προβλημάτων και φυσικά ο δικαστικός αγώνας για την επιμέλεια του παιδιού, είναι ένα από τα πλέον προσφιλή θέματα των σεναριογράφων του του δραματικού κινηματογράφου. Ο Baumbach εν προκειμένοις , ακολουθεί πιστά το δημιουργικό δόγμα που είχε θεσπίσει στο The Squid and the Whale (2005) – και εκεί με θέμα πάλι τούς οικογενειακούς δεσμούς οι οποίοι περνούν μια τάση αποσύνθεσης – , δημιουργώντας και εδω ένα κλίμα άλλοτε απαισιόδοξο και άλλοτε ιδιόμορφο, αλλά πάντοτε με τον προβληματισμό για το που βαδίζουν οι ανθρώπινες σχέσεις σήμερα , με την ιστορία του χωρισμού και των επιπτώσεων να παρουσιάζεται φυσικά και ανθρώπινα κάνοντας την ταινία να δείχνει το σκληρό της πρόσωπο που “κολλάει” σε κάθε εποχή και σε κάθε περίπτωση.

Όμως, όπως, στην ζωή δεν κυλάνε ολα ρόδινα, έτσι και σε τούτη την “Ιστορία Γάμου” η πλοκή στο δευτερό της μέρος κυλάει ολίγον βασανιστικά και χωρίς συναισθηματικές εξάρσεις. Από την ταινία δεν θα λείψουν βέβαια ούτε οι ερμηνευτικές υπερβολές αλλά ούτε και οι ανισότητες προς πρόσωπα και καταστάσεις, γεγονός που ναι μεν αναδύει την ευαισθησία και την ανθρωπιά, σε βάρος της εύκολης και ευχάριστης παρακολούθησης, με την απαραίτητη μελοδραματική φόρτιση.

[image type=”none” float=”none” src=”https://www.cineramen.gr/wp-content/uploads/2019/11/marriage-story-1-e1574884845372.jpg” info=”none” info_place=”top” info_trigger=”hover”]

Driver και Johansson έχουν την ερμηνευτική χημεία καθώς προσδίδουν ρεαλισμό στην διαλυμένη σχέση τους, ενω κερδίζουν επίσης τη μάχη στις μικρότερες, οικείες σκηνές που μας βοηθούν να πιστέψουμε στον Τσάρλι και τη Νίκολ ως ενα αξιόπιστο ζευγάρι.

Ωστόσο, η ιστορία γάμου δεν είναι μια ταινία χωρίς την αίσθηση της ελπίδας. Δεν είναι απόλυτα δεινή. Απόδειξη το τελευταίο πλάνο το οποίο υποδηλώνει τη δυνατότητα της επιστροφής στήν κανονικότητα, υπενθυμίζοντάς μου την σκηνή του Dustin Hoffman και του γιού του , που έφτιαχναν το πρωινό τους στη κουζινούλα τους, χωρίς να χρειάζεται να πούν ούτε μια λέξη, αλλά να προσπαθούν βρούν την “ισορροπία” τους μετά από μια ταραχώδη εμπειρία. Αυτό που μας δείχνει τούτη η “Ιστορία Γάμου” των Driver και Johansson είναι ότι υπάρχει ένα φως στο τέλος του τούνελ, οσο σκοτεινό και ασφυκτικό και αν είναι, όταν ταξιδεύεις μέσα σε αυτό.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★★☆☆

– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:

[line]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Διάρκεια” open=”false”] [counter num_start=”0″ num_end=”136″ num_prefix=” ” num_suffix=”” num_speed=”5″ num_color=”#9b59b6 “text_above=”Διάρκεια” text_below=”Λεπτά” text_color=”#000000″] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Πρωταγωνιστούν” open=”false”] [icon_list] [icon_list_item type=”check”] Adam Driver [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Scarlett Johansson [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Merritt Wever [/icon_list_item] [/icon_list] [/accordion_item][/accordion]

[line]

Marriage Story Trailer [feature_headline type=”left, center, right” level=”h2″ looks_like=”h4″ icon=”youtube-play”]

[line]

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ