Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΚριτικέςΚριτική για την ταινία Ready Or Not

Κριτική για την ταινία Ready Or Not

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 0 Average: 0]

[line]

[dropcap]H[/dropcap] πολύμηνη σχέση της Γκρέις (Σαμάρα Γουίβινγκ) με τον Άλεξ (Μαρκ Ο’ Μπράιαν) ολοκληρώνεται με μια εντυπωσιακή γαμήλια τελετή στο πατρικό του γαμπρού.  Ο γάμος πραγματοποιείται δίχως πρόβλημα, η εκκεντρική , όμως , οικογένεια του Άλεξ έχει κάποιες παραδόσεις και ετοιμάζει να δεχτεί τη νύφη με έναν ασυνήθιστο τρόπο. Το βράδυ του γάμου τους, θα παίξουν ένα οικογενειακό παιχνίδι που θα φέρει τα πάνω κάτω στο νεαρό ζευγάρι. Η Γκρέις θα προσπαθήσει να επιβιώσει από τις σκοτεινές και παράξενες διαθέσεις της οικογένειας του Άλεξ ακόμα και αν χρειαστεί να ανατρέψει τους κανόνες του παιχνιδιού μια για πάντα.

  • Γράφει ο Παναγιώτης Πυλαρινός από το Cinemafiles

Το Ready or Not -με το κίνδυνο να χαρακτηριστώ ασεβής- είναι ενα cult φίλμ (εάν αναγνωριστεί ως τέτοιο αμέσως ή αναδρομικά εξαρτάται καθαρά από απήχηση που θα έχει) , που τροφοδοτείται από μια stardom ερμηνεία , από την Samara Weaving … ναι, ναι , ανηψιά του αγαπημένου Hugo.  Κάπου ανάμεσα σε μια horror μαύρη κωμωδία και θρίλερ βρίσκεται το τελευταίο πόνημα της κινηματογραφικής τριάδας με την ονομασία Radio Silence , η οποία αποτελείται από τους Ματ Μπετινέλι-Όλπιν, Τάιλερ Γκίλετ και Τσαντ Βιλλέλα , τύποι που είναι γνωστοί για τον ιδιαίτερο συνδυασμό της κωμωδίας, της περιπέτειας και του τρόμου στις ταινίες τους.

Το μάρκετινγκ της ταινίας ήταν αρκετά αξιοπρεπές, με ενα trailer δελεαστικό , δείχνοντας τον τόνο με τον οποίο θα βάδιζε η ταινία , καταλήγοντας να είναι ακριβώς αυτό που υποσχέθηκε – σκοτεινή και “βρώμικη” διασκέδαση. Βέβαια όπως και με κάθε ταινία όπως αυτή (ή απλώς … οποιαδήποτε ταινία , τόσα έχουν δεί τα μάτια μας), τούτο το φίλμ είχε μεγάλες δυνατότητες να είναι πραγματικά κακό. Και όμως. Τα μόνα που χρειάστηκε όμως ήταν: καλές ερμηνείες, ενα καλό momentum, μερικά καλά και πετυχημένα γκαγκ , αρκετό gore – και, επιδέξια, το Ready or Not παίρνει βαθμό πολύ ανω του μετρίου σε όλα τα μέτωπα , με τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του. Και τον παραπάνω βαθμό δεν το παίρνει όντας η τέλεια ταινία (γιατί δεν είναι) , αλλά τουλάχιστον κάνει τα αυτονόητα και βασικά.

Ξεκινάμε με τα πλεονεκτήματα: Ιστορία ξεκάθαρη και to the point απο την αρχή , την οποία διηγείται ο πάτερ φαμίλιας , μετά την αλλά James Bond κλιπάκι σεκάνς … με “χρώμα Λάνθιμου” , στήν οποία μας εξηγεί τούς κανόνες μιάς “περίεργης” και ολίγον άρρωστης παράδοσης της οικογένειας Le Domases , η οποία πλουτίζοντας -απο ενα “περίεργο” γύρισμα της τύχης- στήν παραγωγή επιτραπέζιων παιχνιδιών τύπου Cluedo , θεωρεί οτι ενα “παιχνίδι” με κάποιο νεο μέλος που “μπαίνει” στήν οικογένεια (αυτή την φορά η νιόπαντρη Γκρέις) , θα διώξει μια κατάρα που ακολουθεί αιώνες την πάμπλουτη οικογένεια. Φυσικά η άτυχη Γκρέις σηκώνει το χειρότερο χαρτί που θα σημάνει την έναρξη της επιβιωσής της , σε ενα αιματηρό Hide and Seek.

Με αυτά και αυτά και καθώς φτάνουμε στο πρώτο μισό των 94 λεπτών της ταινίας , και με όλα μα όλα , τα μέλη της οικογενείας να αρματώνονται για την μεγάλη μάχη και με την νύφη να συνειδητοποιεί για το τι της επιφυλάσει η νύχτα , η αρχική -και έξυπνη- σεναριακή ιδέα αρχίζει να αποδυναμώνεται και το gore ξεκινά να ρέει άφθονο. Βέβαια θα μου πείς – για αυτό έχω μπεί στήν αίθουσα. Και αυτό θα λάβεις , καθώς οι δημιουργοί στήνουν την μια παγίδα μετά την άλλη στήν νύφη – η οποία έχει ξεκινήσει να βγάζει το “αλάνι” απο μέσα της – με ευφάνταστους τρόπους … αλλά και θανάτους. Για καλή μας τύχη οι δυο σκηνοθέτες δεν κρατούν συνέχεια την δράση μέσα στο εντυπωσιακό και μεγαλειώδες κάστρο Κάζα Λόμα, το οποίο σκέκεται στο Τορόντο απο το 1911 – κάτι που θα λειτουργούσε (και αυτό) αρνητικά — .

Αμερικάνικος νεοπλουτισμός (οι πλούσιοι και τα “παιχνίδια” τους) και ταξικές διαφορές “ αναδύονται” μέσα απο το αίμα, με το μύνημα να είναι σαφές – “οι πλούσιοι είναι κακοί” (με λίγα λόγια) ωστόσο αυτό το μήνυμα αποκτά μια άχρηστη περιπλοκότητα (όπως σωστά χρησιμοποιήθηκε στο Get Out του Jordan Peele), και δεν παρουσιάζεται πλήρως και με τον σωστό τρόπο, σκηνή με σκηνή.

Εκπληκτική φωτογραφία , soundtrack (απο τον Brian Tyler) που πιάνει τον σφυγμό της ταινίας , σκηνικά και ενα πολυ καλό -ερμηνευτικά- cast , συμπληρώνουν το πάζλ του Ready or Not , με μπροστάρη την πανέμορφη κυριολεκτικά και ερμηνευτικά Samara Weaving, με τούς Brody,  Czerny,  MacDowell και  O’Brien να είναι άξιοι υποστηρικτές, όπως και το υπόλοιπο cast.

Δεν ξέρω πως θα δουλέψει για τον καθένα , αλλά το Ready or Not, έστω με τα συν και τα πλήν του, είναι σίγουρα μια έκπληξη και όπως αποδεικνύεται -και απο το εξαιρετικό φινάλε του- … μεγάλη διασκέδαση! Δεν είναι πρωτοποριακό ούτως ή άλλως, αλλά λειτουργεί ακριβώς όπως πρέπει και καταφέρνει σχετικά καλά σε αυτό που θέλει να είναι – ένα διασκεδαστικό, αιματηρό και ενίοτε τεταμένο θρίλερ τρόμου. Πάρε τα φιλαράκια σου ή γιατί όχι και τo ταίρι σου, πιάσε λίγο μπύρα, μερικά nachos καθίστε αναπαυτικά και μάλλον (εγω είμαι σίγουρος) θα βγείτε κερδισμένοι, απο την αιθουσα.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: ★★★

– Ακόμα, μπορείτε να δείτε:

[line]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Διάρκεια” open=”false”] [counter num_start=”0″ num_end=”94″ num_prefix=” ” num_suffix=”” num_speed=”5″ num_color=”#9b59b6 “text_above=”Διάρκεια” text_below=”Λεπτά” text_color=”#000000″] [/accordion_item][/accordion]

[accordion id=”my-accordion”] [accordion_item parent_id=”my-accordion” title=”Πρωταγωνιστούν” open=”false”] [icon_list] [icon_list_item type=”check”] Samara Weaving [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Andie MacDowell [/icon_list_item] [icon_list_item type=”check”] Mark O’Brien [/icon_list_item] [/icon_list] [/accordion_item][/accordion]

[line]

Ready Or Not Trailer [feature_headline type=”left, center, right” level=”h2″ looks_like=”h4″ icon=”youtube-play”]

[line]

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ