Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΚριτικέςO Πληροφοριοδότης (4 / 5)

O Πληροφοριοδότης (4 / 5)

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 2 Average: 4]
Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 2 Average: 4]

[line]

Διάρκεια: 152′
Πρωταγωνιστούν: Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Μάτ Ντέιμον, Τζάκ Νίκολσον, Μάρκ Γουόλμπεργκ, κ.α.

Ο Billy Costigan είναι ένας νεαρός αστυνομικός που προσπαθεί να καταξιωθεί στο τμήμα της Μασαχουσέτης. Σύντομα δέχεται από τους ανωτέρους του μία ριψοκίνδυνη αποστολή. Θα πρέπει να αποπεμφθεί εικονικά από το σώμα, να κάνει φυλακή και στη συνέχεια να προσπαθήσει να εισχωρήσει στην οργάνωση του μεγαλύτερου μαφιόζου της περιοχής, του Ιρλανδού Frank Costello, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του περιβόητου κακοποιού. Παράλληλα με τον Costigan, ένας ακόμα φέρελπις αστυνομικός, ο Colin Sullivan ανέρχεται ραγδαία στην ιεραρχία της υπηρεσίας και εντάσσεται στην Ειδική Ομάδα Ερευνών. Πρωταρχικός στόχος της ομάδας είναι να καταφέρουν να εξουδετερώσουν τον Costello και τη συμμορία του. Κανείς όμως δε ξέρει πως ο Sullivan είναι προστατευόμενος του Costello και αποτελεί ένα ακόμα λόγο που ο αρχιμαφιόζος διατηρεί τη παντοδυναμία του. Οι δύο αστυνομικοί μπλεγμένοι σε ένα παράλληλο κυνήγι, παλεύουν να διασφαλίσουν τη διπλή τους ταυτότητα ρισκάροντας τη ζωή και τη καριέρα τους.

Ένα από τα ιερά τέρατα του Αμερικάνικου σινεμά, ο Μάρτιν Σκορτσέζε, επιτέλους κατάφερε να πάρει αυτό που δικαιούταν τόσα χρόνια, δηλαδή το Όσκαρ Σκηνοθεσίας. To Departed, που αποτελεί remake του επίσης πολύ καλού Ασιάτικου Ιnternal Affairs, είναι σίγουρα μια από τις καλύτερες ταινίες του μεγάλου αυτού σκηνοθέτη και του χάρισε πανάξια το αγαλματίδιο. Δέν σημαίνει δηλαδή, επειδή του το χρωστούσαν το έδωσαν τιμής ένεκεν, διότι το Departed είναι Οσκαρική ταινία.

Εδώ έχουν πάρει άλλες κι άλλες (ονόματα δεν λέμε). Ο Σκορτσέζε στήνει αριστοτεχνικά μια αστυνομική ιστορία, δίνοντας βάση στους διαλόγους και στους χαρακτήρες, τους οποίους αναπτύσσει με κάθε λεπτομέρεια. Με ατάκες καταιγιστικές, που δεν κάνουν τον θεατή ούτε λεπτό να βαρεθεί, αλλά να τον κρατήσει σε αγωνία μέχρι το φινάλε της, παρά τα 150 της λεπτά και είναι χαρακτηριστικό ότι δεν κάνει σχεδόν καθόλου “κοιλιά”.

Αυτό μόνο ελάχιστοι σκηνοθέτες, όπως ο Σκορτσέζε μπορούν να το κάνουν, o οποίος κατάφερε (με την βοήθεια και του πρωτότυπου) να κάνει μια ταινία αντάξια των αριστουργημάτων που έκανε στα 70’s και στα 80’s. Tον βοηθάει φυσικά και το εξαιρετικό κάστ, αποτελούμενο από τον πιο ώριμο από ποτέ Λεονάρντο Ντι Κάπριο (που έχοντας αφήσει στην άκρη τις μετριότητες τύπου Τιτανικού, Ρωμαίου και Ιουλιέτας έχει αρχίσει να ξεδιπλώνει τις υποκριτικές του αρετές και να είναι σε κάθε ταινία καλύτερος από την προηγούμενη), τον Μάτ Ντέιμον (επίσης σπουδαίος και ταλαντούχος ηθοποιός, φαινόταν από τις πρώτες του ταινίες), τον Τζάκ Νίκολσον (ακόμα και στα 69 του στην ταινία, παίζει για πλάκα τέτοιους ρόλους, τα λόγια είναι περιττά γι’ αυτόν τον σπουδαίο ηθοποιό), τον Μάρτιν Σίν (ακόμη ένας σπουδαίος ηθοποιός με κύρος και μεγάλη υποκριτική πυγμή σε οτιδήποτε ρόλο και αν έπαιξε) και έκπληξη τον Μάρκ Γουόλμπεργκ (όπου εδώ “ψήθηκε” ακόμα περισσότερο και “ανδρώθηκε” στο Fighter, αποδεικνύοντας, ότι είναι κάτι παραπάνω από ένας απλός ηθοποιός δράσης).

Τέτοιο κάστ, φυσικά και ήταν αδύνατο να αποτύχει, ειδικά με τον Σκορτσέζε, που ξέρει πάντα να παίρνει το 100% των δυνατοτήτων του κάθε ηθοποιού. Εν ολίγοις, είναι μια ταινία που δεν πρέπει να χάσει κανείς διότι πρόκειται για μια από τις καλύτερες και πιο προσωπικές ταινίες του Μάρτιν Σκορτσέζε. Ναι, βασίζεται στο Ασιατικό σε μεγάλο βαθμό, αλλά εδώ μιλάμε για το Departed και άσχετα από αυτό, είναι και αυτή ταινιάρα και δεν πρέπει να την χάσει κανείς, ειδικά τώρα που τέτοιες ταινίες αρχίζουν και λιγοστεύουν.

[line]

https://www.youtube.com/watch?v=wUQu6GAW01M

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ