Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
Cineramen Rebranded Logo

Φανατικοί του κινηματογράφου με αγάπη για κριτικές, αφιερώματα και πρόσφατες ειδήσεις από το χώρο της μεγάλης και της μικρής οθόνης, αλλά και από τον κόσμο των videogames. 🎥🍿👾

ΑρχικήΤαινίεςΘρίλερThe Two Faces Of January - Κριτική ταινίας

The Two Faces Of January – Κριτική ταινίας

Βαθμολόγησε το άρθρο
[Total: 2 Average: 4]

1962. Ο χαρισματικός Τσέστερ και η γοητευτική σύζυγος του Κολέτ, βρίσκονται στην Αθήνα για διακοπές. Κατά την επίσκεψη τους στην Ακρόπολη, συναντούν το Ράινταλ, ένα νεαρό αμερικάνο που εργάζεται ως ξεναγός . Μαγεμένος από την ομορφιά της Κολέτ και τα πλούτη του Τσέστερ, θα δεχτεί μετά χαράς την πρόσκληση για δείπνο μαζί τους. Το ζευγάρι όμως κρύβει σκοτεινά μυστικά. Ο Τσέστερ ζητάει από το Ράινταλ να τον βοηθήσει να μεταφέρει έναν αναίσθητο άντρα, που ισχυρίζεται ότι του επιτέθηκε. Εκείνος συμφωνεί, αλλά καθώς τα γεγονότα παίρνουν άλλη τροπή, βρίσκει τον εαυτό του σε κίνδυνο κι ανίκανο να αποδράσει. Ο Τσέστερ πνιγμένος στα συναισθήματα ζήλιας και παράνοιας που τον κατακλύζουν ενώ παρακολουθεί το Ράινταλ να έρχεται πιο κοντά στην Κολέτ, φέρνει ακόμη μεγαλύτερη ένταση στο τρίγωνο. Το ταξίδι τους, τους οδηγεί από την Ελλάδα στην Τουρκία σε ένα δραματικό φινάλε στους δρόμους της Κωνσταντινούπολης.

Είναι κάποιες φορές που τα outsider, μπορούν να κάνουν την έκπληξη. Το Two Faces Of January να πω την αλήθεια μόνο σαν υπόθεση το γνώριζα, μιας και ούτε καν trailer είχε τύχει να παρακολουθήσω. Δεν είχε ακουστεί κάτι για την ταινία γενικότερα, παρά μόνο ότι το μεγαλύτερο της μέρος είχε γυριστεί στην Ελλάδα.

Η ταινία ξεκινάει με ένα αναγνωριστικό εικοσάλεπτο, όπου μας συστήνονται οι βασικοί ηθοποιοί σε μια ωραία κινηματογράφηση του Παρθενώνα με όμορφα πλάνα και διαλόγους. Όσο προχωράει η ταινία, όλα βρίσκουν τον δρόμο τους, με εξαίρεση ίσως κανα-δυο κενά διαστήματα, μικρά ευτυχώς τα οποία δυστυχώς δεν μπορούν να αποφευχθούν, ωστόσο δεν κάνουν κακό στην ταινία.

Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο σε όλη την διάρκεια της ταινίας, ειδικά από την σκηνή του ξενοδοχείου όπου το μυστήριο για τον Τσέστερ ξετυλίγεται και ξεκινάει το γαϊτανάκι μεταξύ των εμπλεκόμενων. To μεγάλο πλεονέκτημα της ταινίας είναι ότι εστιάζει σε λίγους και καλούς χαρακτήρες και δεν πετάει άσχετους μέσα, “επενδύοντας” στο στιβαρό σενάριο και στο καλό υλικό του βιβλίου της Patricia Highsmith.

Εκπλήξεις πολλές μπορεί να μην έχει η ταινία (αν και διαθέτει μερικές ανατροπές για όσους δεν έχουν διαβάσει το βιβλίο φαντάζομαι), ωστόσο η ταινία είναι καλογραμμένη και σκηνοθετημένη με ένταση και μεράκι που καταφέρνει να κρατήσει τον θεατή μέχρι το αγωνιώδες φινάλε της.

Όλα τα λεφτά είναι το πρωταγωνιστικό δίδυμο Viggo Mortensen και Oscar Isaac, οι οποίοι είναι εξαιρετικοί στους ρόλους τους, ο καθένας σε διαφορετικό στυλ χαρακτήρα. Ο Mortensen είναι ο άνετος εκατομμυριούχος, ο οποίος όμως έχει και τις ανασφάλειες του λόγω των ύπουλων κινήσεων που έχει κάνει, ενώ ο Isaac είναι ο μπλεγμένος από πουθενά που προσπαθεί να κρατήσει την ψυχραιμία του και να σκεφτεί ορθολογικά, χωρίς φυσικά να σημαίνει ότι δεν σκέφτεται και το κέρδος από ότι κάνει.

Ο Mortensen σε μια ερμηνεία αντάξια της κλάσης του, υπηρετώντας άριστα τον ρόλο του αποφεύγοντας όσο το δυνατον καλύτερα τις υπερβολές, ενώ από την άλλη ο Isaac είναι ένας σταθερά ανερχόμενος ηθοποιός δείχνοντας όλο και μεγαλύτερες πτυχές του ταλέντου με αποκορύφωμα το υποτιμημένο Inside Llewyn Davis.

Αντίθετα, η Kirsten Dunst μου φάνηκε κάπως νερόβραστη και αδιάφορη (ίσως να φταίει και ο ρόλος της), ωστόσο γενικότερα την έχουμε δει σε πολύ καλύτερες και μεστές ερμηνείες παρά το (πολλές φορές) ξύλινο παίξιμο της.

To Two Faces Of January είναι ένα πιο παλαιομοδίτικο θρίλερ με σφιχτή πλοκή, κάποια κενά και χωρίς γεμάτες σκηνές δράσης, βασιζόμενο πιο πολύ στους χαρακτήρες του, σίγουρα όμως είναι από αυτές τις ταινίες που κυλάνε σαν νεράκι. Συν τοις άλλοις, τα πλάνα από Παρθενώνα και Κρήτη προσαρμοσμένα στο 1960 είναι προσεγμένα και όμορφα σκηνοθετημένα. Η ταινία είναι ότι πρέπει για θερινό σινεμά και πολλές φορές αυτό από μόνο του είναι αρκετό.

Διάρκεια: 96′
Πρωταγωνιστούν: Viggo Mortensen, Kirsten Dunst, Oscar Isaac, κ.α.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 3 / 5

[line]

[author title=”Cineramen” author_id=””]

[share title=”Share” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” reddit=”true” email=”true”]

[content_band bg_color=”#e4e4e4″ border=”all”] [container] [custom_headline style=”margin: 0;” type=”center” level=”h4″ looks_like=”h4″ accent=”true”]Δείτε ακόμα στο Cineramen[/custom_headline] [/container] [/content_band]

[recent_posts count=”1″ orientation=”horizontal” category=”kritikes”] [recent_posts count=”1″ no_image=”true” orientation=”vertical” category=”trailers” offset=”2″ ]

[recent_posts count=”1″ category=”afierwmata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”themata” no_image=”true”]

[recent_posts count=”1″ category=”eidiseis” no_image=”true”]

 

Νίκος Δρίβας
Νίκος Δρίβαςhttps://www.cineramen.gr
Δημιουργός και συντάκτης του Cineramen αλλά κυρίως φανατικός του σινεμά.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ